Sunday School Musical (2008)

Muziek / Drama

geregisseerd door Rachel Goldenberg
met Candise Lakota, Mark Hengst en Dustin Fitzsimons

Wanneer Zachary's familie gedwongen wordt te verhuizen, moet hij zijn vrienden bij het gospelkoor in de steek laten. En dat gospelkoor heeft zich net geplaatst voor een belangrijk kampioenschap. Zachary voelt zich eerst een buitenbeentje op zijn nieuwe school, maar als hij de kans krijgt om bij het gospelkoor te komen op zijn nieuwe school, verandert dat.

avatar van stephan73
Het heeft even geduurd, maar ook van High School Musical is nu een rip-off van The Asylum!

avatar van blokkedoos
Deze film is zoooooo slecht! Samen met vriendinnen gekeken en heerlijk kunnen afkraken. Eerste woord dat in mij op kwam: low-budget. Maar dan een hele slechte!

Een erg slechte ripoff van HSM.

Veel te langdradig en de nummers zijn dom.

0/5

avatar van Brimmi
DonRalph schreef:
Een erg slechte ripoff van HSM.

Veel te langdradig en de nummers zijn dom.

0/5

Je bent je stem vergeten te plaatsen, doe dat maar alsnog want het gemiddelde van atm 2* is veel te hoog.
Standaard verhaal, slecht geacteerd, het geluid (microfoons enzo) is zowat amateuristisch en er zitten echt heel veel domme fouten in.

avatar van dave
Sunday School Musical

Jakkes, wat een ellendige mislukking. De titel alleen al maakt me ziek. Waarom in hemelsnaam een film baseren op 'High School Musical', om er dan een christelijke toets aan te geven? Onnodig en niet bepaald bevorderlijk voor de verwachtingen. Ik zag alvast een hele hoop moraaltjes onder het gras ophopen.

Maar geloof me, ja, gelóóf me, de opvallende kruisbeeldjes die rond menig nek hangen en de Jezus-propaganda in de songteksten is het minste van je zorgen. Waar je negentig minuten naar moet kijken is een ontzettend achterhaald, onuitgewerkt verhaaltje over het maken van de juiste keuzes en het volgen van je hart. Brrr.

De eerste zes minuten wordt er enkel gezongen en gedanst. Hierbij valt al direct op hoe belabberd de choreografie er aan toe is. Zelfs Brian's 'Peanut Butter Jelly Time' dansje was beter dan deze imitatie van een bende foorapen. Ik dans beter na een bak duvel.

De lyrics zijn vliegensvlug op papier gekribbeld en bevatten meestal niet meer dan twee zinnen, die tot in den treurnis herhaald worden. Zo wordt tijdens het eerste liedje een dertigtal keer de regel 'Let it Shine.' gebezigd. Dat belooft.

Vele zangstukjes worden ingeleid door steeds dezelfde, monotone beat. Het zingen op zich valt mee, helaas jammer dat me dat geen ene reet kan schelen. Uiteraard wordt er geplaybackt, maar wel op een uitermate opzichtige manier. De stemmen passen totaal niet bij de omgeving en trekken zich van begrippen als akoestiek niets aan.

Verder stuit je vaak op boeiende tussenstukjes waarin pannenkoekendeeg wordt gemaakt, emotionele uitbarstingen op daken te zien zijn en ruzies zich tussen iedereen manifesteren. Het is duidelijk dat deze film zoveel mogelijk gerekt is. Oninteressante en overbodige scènes zoals Zach die een 'B' moet halen op zijn test om te mogen zingen zijn er in overvloed.

De tijd kroop voorbij. Er was een moment waarop ik me echt aan het opwinden was. Ik was het meer dan beu, keek vervolgens op de klok, en kwam tot de vaststelling dat de film 22 minuten bezig is. Dit voelde alsof ik met een molensteen om m'n nek een meer in geworpen werd. De saaiheid is van een ongekend niveau. Ik heb meer gegeeuwd dan er zonnestelsels zijn.

Qua plotgaten en andere ongein in die categorie kon er niet gereclameerd worden. Af en toe werd de afstand tussen beide koorgroepen (zogezegd op 45 minuten van elkaar verwijderd) makkelijk overbrugt, wat vrij bizar overkomt. Het is echter vooral op het einde dat de merkwaardigheden opduiken. Het verlegen meisje overwint plots haar gêne en neemt het op voor de groep. Beetje opgeblazen is het feit dat ze daarvoor haar bril moest afdoen. Of had ze toevallig een paar lenzen op zak? En ook met de intrede van de vader van Zach maakten ze het te bont. Hij is om een of andere reden teruggestuurd door het leger en wandelt op krukken de zaal binnen. Sentiment uit de sjiekenbak.

De acteerprestaties zijn, net zoals de dialogen, van een bedroevend kaliber. Beter dan in andere Asylum kaskrakers, maar toch nog nét onvoldoende. De regie is erbarmelijk. Je zou denken dat het in beeld brengen van een paar danspasjes niet al te moeilijk kan zijn. Maar dat was het voor mevrouw Goldenberg klaarblijkelijk wel.

Enfin, een draak van een film dus. Maar krijgt voor mijn normen meer dan hij verdient, en dat wel om één reden: de kont van de dochter van de priester. Boertig argument, maar dat moet je me maar vergeven.

1,00

avatar van TheLionKingFan
De titel en hoe ze op de cover staan alleen al zijn gejat van HSM.
Moet ik blij zijn dat ik deze niet gezien heb?

avatar van miss_efron
in het begin dacht ik:is dat een parodie van hsm?Nee dus de naam sunday komt van de zondagse kerkkoor.Leuke film maar een beetje boring.

avatar van TheLionKingFan
Het is wél een parodie. of zeg maar liever rip-off.

avatar van soom
Ik verwachtte er weinig van. Heel weinig. Hoe zou een nagemaakte versie van HSM (aan de foto op de voorkant te zien) nou leuk zijn? Vroeg ik me af, terwijl ik de dvd voor 3 eurootjes meenam bij de Intertoys. Ik stelde me er dus weinig van voor, en verheugde me stiekem al om weer eens een 0,5*, 1* of een 1,5* te kunnen uitdelen, terwijl ik 'm begon te kijken.

Helaas. Dit was léuk! Echt wel. Savannah is leuk, het beste van deze film eigenlijk, terwijl hoe heet ie nou ook alweer, nu al zijn naam kwijt, de hoofdrolspeler, in elk geval, een tikkie slecht was, vooral in zang deed hij het leuk, maar acteren is niet zijn sterkste kant. Leuk begin, met This Little Light of mine, een liedje dat ik wel een beetje ken. Zelf weleens gezongen in het kinderen en jongeren-kerkkoor, maar net zoals creatief gedoe, is dat natuurlijk niet om aan te horen en kan ik dat niet echt goed, zingen. Ik klink dan ook eerder als een ter dood veroordeelde kraai, dan als een lieftallig nachtegaaltje, zoals Agnetha, Frida, Britney, Christina, Anouk en Ilse dat wel zijn.

Hoe dan ook, het gezang was wel leuk, al voelde ik wel aan alles, dat het echt een amateuristisch gemaakte film was. Niet dat dat erg is, een eenvoudig gemaakte film kan net zo goed liefde uitstralen, en dat deed het ook.

avatar van BlueJudaskiss
Gisteravond Sherlock Holmes van The Asylum gezien (overigens ook van dezelfde regisseuse) en die vond ik het beste wat de studio tot nu toe heeft voortgebracht, dus mijn verwachtingen waren redelijk.

Sunday School Musical is een bij vlagen hilarische film. Het christelijke sausje, de hopeloze clichés en de karikaturale personages... ergens heb ik me wel vermaakt. Maar is het ook goed? Nee, dat dan weer niet. Diep verborgen zit er in Sunday School Musical een film die potentie heeft, maar je moet wel verdomd lang zoeken.