Sabaniye (1984)

Alternatieve titel: Şabaniye

Turkije

geregisseerd door Kartal Tibet
met Kemal Sunal, Cigdem Tunc en Erdal Özyagcilar

De vader van Saban heeft vroeger veel moorden gepleegd. Nadat de vader van Saban is overleden, verhuizen Saban en zijn moeder naar Istanbul. Inmiddels is Saban een grote man geworden, die veel aandacht krijgt, vanwege zijn kinderachtig gedrag. Na een aantal jaren zint Sehmuz, de zoon van de man die vermoord werd door de vader van Saban, op wraak; hij wil Saban uit de weg ruimen. Om dit te voorkomen verzint de moeder van Saban een plan: ze wil dat Saban zich verkleedt als vrouw. Saban doet wat zijn moeder zegt en krijgt de naam Sabaniye. Het lijkt alsof Saban een heel ander persoon is geworden, na deze verandering. Het wordt echter ingewikkeld wanneer hij verliefd wordt op de zus van Sehmuz.

avatar van kArIzMa_Movie
Zeker wel een vermakelijke film, ongeloofbaar weliswaar, maar vermakelijk.
Kemal Sunal acteert hier leuk. Leuk om een keertje te kijken.

avatar van Anatolia
Mwa, één van de mindere van Sunal. De grappen zijn zeldzaam en zelfs voor Saban-definities gewoon te plat. De altijd sympathieke Adile Nasit zorgt voor enig vermaak. 1*