Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The Rezort (2015)

Verenigd Koninkrijk / Spanje / België
Horror

geregisseerd door Steve Barker
met Dougray Scott, Jessica De Gouw en Martin McCann

Na de uitbraak van een virus waarbij mensen in zombies veranderen, heeft het menselijke ras de strijd tegen de zombies gewonnen en is het zombiegevaar geweken. Heel incidenteel steekt het virus nog de kop op, maar zombies worden in zo'n geval, voordat infectiegevaar ontstaat, door de autoriteiten snel en vakkundig uitgeschakeld. In deze veilige wereld waarin het gevaar onder controle is, heet de nieuwe rage "Zombie Safari". Mensen kunnen op safari gaan om zombies af te schieten. De safari's zijn razendpopulair en worden gezien als een sportief tijdverdrijf maar ook als het ideale middel om gekoesterde wraakgevoelens op de zombies af te reageren. Een safari voldoet aan de hoogste veiligheidseisen. De zombies worden permanent bewaakt en op veilige afstand gehouden. Niets wordt aan het toeval overgelaten. Totdat...

Ik vond het wel een leuke film, geen hoogstandje maar wel leuk om gezien te hebben.
Het acteerwerk is goed, leuk verhaal maar mist wel een beetje spanning.
De zombies zagen er goed uit en ik vond het ook leuk dat ze niet alleen sloom waren.
Het einde vond ik eigenlijk wel goed gedaan.

Het eerste half uur had ik het idee dat ik naar Love Boat zat te kijken.

avatar van maxcomthrilla
Leuk bedacht!

Geinig idee om het ingeslapen zombie genre weer wat nieuw leven in te blazen. Het concept blijkt alleen wat beter te zijn dan de uitwerking, het begint allemaal fijn maar eenmaal een groepje achtervolgt wordt door een stel zombies mis je toch wel wat potentieel. De onthulling richting het einde van de film was wel goed in de film verwerkt trouwens. 3,5*

Matige zombie film die nogal rommelig overkomt.
Vooral de make up van de wezens viel me wat tegen, en ook het verhaal, met wel veel actie, is ondermaats.
Goed voor één keer..

avatar van Alathir
Standaard zombieflick met de typische eliminaties. Het wordt nergens speciaal. De effecten missen het nodige budget om er goed uit te zien. De zombies zien er nog wel best oke uit. Veel toevallige optredens van zombies die uit het plafond vallen of uit het niets op iemand springen. Beetje matige manier om zo de groep uit te dunnen. Film die je gerust kan skippen.