Little Red Monkey (1955)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Ken Hughes
met Richard Conte, Rona Anderson en Russell Napier

Een aantal moorden op nucleaire wetenschappers in Londen houdt Scotland Yard bezig. Deze moorden vinden ongeveer op hetzelfde moment plaats, wanneer Bill Locklin, een speciale officier van het Amerikaanse State Department de overdracht komt bijwonen van professor Leon Dushenko. Dushenko is een Russische wetenschapper, die gevlucht is uit de Sovjet Unie en ook op hem heeft men een aanslag willen plegen. Op de plek van de aanslag worden pootsporen van een aap gevonden. Terwijl Duskenko in het geheim wordt overgeplaatst naar een verpleeghuis, gaat ook Locklin achter de huurmoordenaars aan, maar wordt samen met Julia Jackson, de nicht van Scotland Yard-inspecteur John Harrington gevangen genomen. Locklin wordt gemarteld om Dushenko's schuilplaats te achterhalen.