I Love You to Death (1990)

geregisseerd door Lawrence Kasdan
met Kevin Kline, Tracey Ullman en William Hurt

Joey werkt met Rosalie in hun pizzazaak. Zij is ervan overtuigd dat hij al die tijd voor haar heeft gewerkt, maar als ze ontdekt dat ze al jaren bedrogen wordt, stort haar wereld in. Omdat ze katholiek is en scheiding dus geen uitweg is, besluiten haar moeder en haar beste vriend om hem om te leggen.

FisherKing
Ik heb me aardig vermaakt bij deze film.
Vond Kevin Kline het leuk doen.

Deze vond ik tegenvallend. Veel gebruikte humor vond ik wel erg simpel en flauw (hetgeen soms effect kan hebben, maar hier echter niet.). Bij mij kon er zo af en toe een glimlach af, doch dat was het wel zo’n beetje. Sommige personages vond ik gewoonweg irritant, overdone. Kevin Kline was aardig op dreef, maar Hurt en Reeves waren het amusantst als de 2 suffe ‘huurmoordenaars’. 2sterren.

Het begin was grappig, maar wat is deze film traaaaaaaaag zeg... Krap 2,5 sterren

Linda
De humor was duidelijk niet aan mij besteed.
Gelukkig werd er erg goed geacteerd in de film met name door Kline en Reeves waardoor ik af en toe nog eens een kleine smile kon opzetten. 2,5 sterren

Een film die er te lang over doet om op gang te komen. De pre-title scène is grappig, maar daarna komt de film pas weer een beetje tot leven als de Moord echt gepleegd moet gaan worden. Zombies William Hurt en Keanu Reeves zijn leuk (in een rol als deze lijkt Reeves niet alleen uiterlijk op Alan Arkin, hij acteert ook als Alan Arkin). Maar verder moeten we het doen met een verdwaalde - maar wel hele mooie - one-liner als "When somebody shoot you in the head it make you think".
**½

avatar van mikey
Kline speelt een irritante italiaan die inderdaad een kogel verdient (nee hoor). Tracy ullman speelde grappig. 3

De acteurs, met kline voorop, zijn prima. Het verhaal daarentegen bevat nauwelijks grappen en is saai. Het einde slaat ook nergens op.

avatar van corky
Bij het intoetsen van de naam van de acteur River Phoenix komt deze film niet ter sprake op deze site. Misschien iets om aan te passen.
Verrassend leuke film. Kevin Kline op z'n best.

We vermelden maar drie acteurs per film, en Phoenix heeft maar een bijrol hier. Voor een volledige filmografie is er natuurlijk altijd IMDb.

avatar van paramount
Leuke film. Heb erg gelachen, 4*.

avatar van HarmJanStegenga
Erg leuke film met een hilarishe Kevin Kline! De film is zeker puur vermaak, maar omdat dit toch echt een waargebeurd verhaal is wordt het natuurlijk alleen maar leuker! Kevin Kline als Italiaan is gewoon erg lollig, ik heb vooral om hem in een deuk gelegen, maar ook het bijrolletje van Keanu Reeves was geweldig! Ik ben anders niet eens zo'n grote fan van hem, maar de prestatie van hem in deze film is prachtig! Natuurlijk kent het verhaal wat ongeloofwaardige wendingen en zal het niet allemaal precies zo gegaan zijn in het echt maartoch, ik heb me zeker vermaakt!

* * * 1/2

avatar van nightbreed
Sympathiek en onschuldig filmpje zonder pretenties.
Meestal ben ik niet zo kapot van Kevin Kline maar in deze film vond ik hem wel erg leuk.
De eerste keer dat ik deze film heb gezien was ik er niet zo kapot van maar nu ben ik tot de conclusie gekomen dat dit toch wel een erg vermakelijk filmpje is.
Ik vond de schoonmoeder trouwens ook erg grappig

Cijfer: 3,5

avatar van Castor Troy
Film die aardig begint, maar vanaf het moment dat ze Kline willen gaan vermoorden zakt hij erg in, en hij wordt hij flauw, vanaf dat moment worden alle personages ook irritant, met name die schoonmoeder, maar ook Reeves en de andere junk vond ik pijnlijk onleuk, het einde vond ik ook niet al te bevredigend.

wat een rare film, soms was die wel grappig
een heel vreemd einde

*2,5

toch maar een *2,0

avatar van alec
Leuke, grappige film en inderdaad op waarheid gebasseerd. Met vlagen is het meer een klucht dan een comedy. De vele typetjes zijn niet geloofwaardig maar .. toch is het op waarheid berust
De subtiele humor en het rustig opbouwen van deze film maakt het een juweeltje. Zo worden ze tegenwoordig nog weinig gemaakt!

En Queto, William Hurt heeft hier ook een bijrol, Joan Plowright of River Phoenix had misschien beter vermeld kunnen worden.

Een 4

alec schreef:

Daar valt best wat voor te zeggen, maar dat was niet de strekking van corky's opmerking waarop ik reageerde.

avatar van 606
erg leuke film en die man speelt erg leuk met dat accentje.

3,5 ster

avatar van Mads Smikkelsen
Heerlijke, hilarische film met Kevin Kline helemaal op dreef, ik heb echt dubbel gelegen.

avatar van knusse stoel
Prachtige film, de moeite waard om te zien.

Matige film over een overspelige pizzabakker wiens vrouw hem wil vermoorden. Het verhaal van deze komedie weet niet echt te boeien en het verloop is wat aan de trage kant. De personages zijn wel vermakelijk en ook ingevuld door een leuke cast (vooral William Hurt en Keanu Reeves vormen een leuk duo hier).