Le Confessioni (2016)

Italië / Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Roberto Andò
met Toni Servillo, Connie Nielsen en Pierfrancesco Favino

Er vindt een vergadering plaats van de G8 in een luxueus hotel aan de Duitse kust. De machtigste economen ter wereld komen samen om belangrijke voorzorgsmaatregelen, die de wereldeconomie gaan beïnvloeden, vast te leggen. Een van de gasten is een mysterieuze Italiaanse monnik die uitgenodigd werd door Daniel Rochè, de directeur van het Internationaal Monetair Fonds. Hij wil dat de monnik zijn biecht afneemt die avond, in het geheim. De volgende morgen wordt Rochè dood teruggevonden.

Vanaf 13 oktober in de bioscoop (Imagine)

avatar van jikamajoja
Le Confessioni is een aanklacht zijn tegen het politieke systeem, waarin de machthebbers van nu vooral marionetten zijn van de wereldeconomie en waarin alles onderling wordt geregeld.
De film zit vol geheimzinnigheden en dialogen. Niet alle acteurs zijn even 'naturel' in hun rol.
Gelukkig is er nog de weergaloze Toni Servillo als de (bijna) zwijgende monnik.

Had meer verwacht van deze film.
Mis de spanning een beetje.
Maar het is vooral een politiek drama, en dat spreekt me niet erg aan.
Opvallend voor ons Belgen, een kleine rol voor Johan Heldenberg !!