I Nostri Ragazzi (2014)

Italië
Drama / Misdaad

geregisseerd door Ivano De Matteo
met Alessandro Gassman, Giovanna Mezzogiorno en Luigi Lo Cascio

Massimo en Paolo zijn twee heel verschillende broers. Massimo is een prominente advocaat en Paolo is een kinderarts in een ziekenhuis. Ook hun echtgenotes zijn zeer verschillend en vaak ook vijandig tegenover elkaar. Elke maand ontmoeten de stellen elkaar in een luxe restaurant, waar ze over van alles en nog wat praten. Maar als er een video opduikt van twee jongeren, die verdacht veel op hun kinderen lijken, die een dakloze man mishandelen, escaleren de spanningen tussen Massimo, Paolo en hun gezinnen.

Italiaanse verfilming van de succesroman 'Het Diner' van Herman Koch naar een vrij bewerkt script.

Vanaf 22 oktober in de bioscoop (Arti Film)

avatar van SuperSideSwipe
Aardige wegkijk film.

Je krijgt niet echt de diepgang die je na het begin zou verwachten. Desondanks belicht het de onderwerp van persoonlijke principes + moralen en de wijze waarop deze kunnen veranderen als een situatie persoonlijke wordt wel aardig.

Doordat dit allemaal echter vrij voorspelbaar verloopt en doordat de tempo opbouw niet in balans is blijft de film hangen in middelmatigheid.

Erg rommelige bewerking met een afgeraffeld einde.

De Nederlandse versie was simpeler qua opzet maar daar zat meer spanning en betere karakterontwikkeling in.

avatar van Zeriel
Prima film tot het belachelijke einde, wat de hele film onderuit haalt. Alsof de regiseur het niet meer weet of geen zin of tijd meer had. Zwaktebod!

avatar van Verhoeven
De zaal barstte gisteren bij het zien / horen van het laatste shot van I Nostri Ragazzi in lachen uit. Hoewel er eerst een moment van verbazing was en daarna de uitbundige lach. Zo'n lach van uitlachen. Volgens mij waren we het unaniem eens dat het geen beste film was. Had zoiets in ieder geval nog nooit meegemaakt.

Plot verbeterd het zijn geen zoons maar een zoon en een dochter....

avatar van dalma
Zeriel schreef: