Usain Bolt, l'Homme le Plus Rapide du Monde (2012)

Alternatieve titel: Usain Bolt: The Fastest Man Alive

Frankrijk
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Gaël Leiblang
met Usain Bolt

De documentaire schetst een intiem portret van de man die in Londen drie olympische titels én wereldrecords zal verdedigen. Zo'n 4 miljard mensen over heel de wereld zullen op de finaleavond van de 100 meter kunnen zien of hij al dan niet de eerste man ooit wordt die zichzelf opvolgt als olympisch kampioen op dat koningsnummer. De film volgt Bolt een jaar lang, in de aanloop naar de belangrijkste race van zijn leven, tijdens trainingen en wedstrijden, maar ook thuis in zijn familiale omgeving. Naast Bolt zelf komen onder meer zijn familieleden, zijn beste vrienden én de Jamaicaanse nationale coach aan het woord.