House of Usher (2008)

Alternatieve titel: Edgar Allan Poe's House of Usher

Horror

geregisseerd door David DeCoteau
met Michael Cardelle, Jaimyse Haft en Frank Mentier

Victor Reynolds (Michael Cardelle) arriveert in het grote, mysterieuze Huis van Usher, waar hij een welkom krijgt van de oude bewoners Roderick (Frank Mentier) en Madeline Usher (Jaimyse Haft). Tijdens zijn verblijf ontdekt Victor steeds meer over de vele bezoekers van het huis, die nooit meer zijn teruggekeerd. Vanaf dat moment begint Victor zich sterk af te vragen of hij wel veilig is in het Huis van Usher.

avatar van Mac Hammer Fan
Ik vraag mij vooral sterk af in hoeverre Edgar Allan Poe's House of Usher hier zal gerespecteerd worden. Ik vermoed dat de grootmeester van de griezelverhalen zich weer zal omwentelen in zijn graf. Volgens mij zal het moeilijk zijn de Corman versie uit 1960 met Vincent Price te evenaren.

Mooie lijfen, wat erotiek en slecht acteren in een verhaal dat maar niet spannend wil worden.