Diamant 13 (2009)

Frankrijk / België / Luxemburg
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Gilles Béhat
met Gérard Depardieu, Olivier Marchal en Asia Argento

Mat is een agent belast met misdaaddossiers op het politiebureau van het 13de arrondissement in Parijs. Zijn beste vriend sinds kindertijd, Franck Novak, houdt zich altijd maar bezig met criminele activiteiten en het smokkelen van louche producten. Maar Franck gaat nu te ver. hij dwingt zijn vriend om alles op alles te zetten om hem te pakken.

avatar van 606
Aparte film en wat wordt Gerard oud.
Weet niet goed wat ik van de film moet denken.
Actie is aardig en acteerwerk prima.

3 sterren

avatar van RickZ
Franse politiethriller met oninteressant verhaal en overdreven actie door oude superagent Gerard.

Lurker ll
Tot aan de eindaftiteling spannend deze film, heb me geen moment verveeld. Een zeer goed verhaal en de misdadige aktie's zijn erg realistisch.

De film speelt zich voornamelijk in de donkere uren af, verder is het acteerwerk perfect in deze bijzondere Franse misdaadthriller.

avatar van qwatje
De film is niet slecht, maar toch zitten er gaten in het script en de casting. (Kijk maar eens naar de leeftijden en de rollen van de dames waar de politiemannen verhoudingen mee hadden.)
Het wordt nooit helemaal duidelijk wie in het pact zit, waarom en wat er nu uiteindelijk gebeurt. Wat mij betreft al met al wel een heel open einde.
Daarnaast wordt Depardieu meer een naam dan een goed acteur, en is in deze rol wat mij betreft een miscast. Dat hij het daarmee zelfs niet heel slecht afbrengt zegt genoeg over zijn verder prima acteertalent.
Al met al niet slecht maar er zijn vele betere politiefilms.

Vond dat er zelf bijna geen verhaal in zat, oftewel slecht uitgewerkt.

Depardieau is ook niet de beste acteur, maar ook niet de slechtste.
De spanning maakte wel iets goed dus een 2,5

avatar van blurp194
Aardige misdaadfilm, maar Depardieu is te oud en te dik voor het verhaal. Verder speelt hij niet slecht - eigenlijk speelt hij best goed, het verhaal is de grote misser hier, het blijft te onduidelijk wat er nou precies allemaal aan de hand is, er zijn gewoon teveel onder- en subplotjes.

Mooi in beeld gebracht, dat dan weer wel. En een leuk bijrolletje voor Aïssa Maïga - wat een mooie, leuke meid vind ik haar, elke film waarin ik haar gezien heb tot dusver maakt ze beter en leuker. Zou mooi zijn om haar eens een hoofdrol te zien spelen.

avatar van Humphrey
Het enige goede in de film is monument Gérard Depardieu. Verhaal, spanning ... : ondermaats.2*.

avatar van Noodless
Een film die je morgen al vergeten bent. Het verhaal wordt niet echt interessant uitgewerkt en mist enige spanningskracht. Het kabbelt allemaal wat voor tot het einde dat ook maar weinig voorstelt. 4/10