Invincible (2001)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Ierland / Verenigde Staten

geregisseerd door Werner Herzog
met Tim Roth, Jouko Ahola en Anna Gourari

De film vertelt het verhaal van een Pools-Joodse smid en 'sterke man' in een circusact, die onderdeel wordt van een illusionisten act in Berlijn, geleid door de beroemde illusionist Hanussen. Hanussen, die zijn act gebruikt om invloed en macht binnen de nazipartij te verwerven, maakt flink misbruik van de man.

avatar van krizl
Heeft iemand deze al gezien ?

avatar van Querelle
Film die meer lijkt op Herzog's films uit de jaren 70, met overtuigende couleur locale en ingehouden humor. Tim Roth is fantastisch als Hanussen. En het waargebeurde verhaal dat door legendevorming is gekleurd, is zeer opmerkelijk, en wordt overtuigend verteld.
Ik ga snel die versie van Szabo eens kijken. Hanussen is een zeer interessant personage.