Tanguy (2001)

Frankrijk

geregisseerd door Étienne Chatiliez
met Eric Berger, André Dussollier en Sabine Azéma

Tanguy is 28 en woont nog bij zijn ouders thuis. Zij vinden dat het tijd is dat hij op zichzelf gaat wonen, maar dat vindt Tanguy nog niet. Zijn ouders verzinnen daarom een plan om hem alsnog uit huis te krijgen.

hmm, nee, helemaal niks...
komt misschien omdat het ook nog eens frans is. de enige leuke franse comedie waar ik zogauw even op kom is de Taxi-serie.

avatar van Paco Delavega
Hij krijgt van mijn een 2,5 vanwege de herkenbaarheid

Heeft zijn grappige momenten wel zoals:

Waneer Tanguy eindelijk het huis uit is, hij angstaanvallen krijgt en zijn moeder hem weer uit het ziekenhuis moet ophalen..en hij weer thuis komt wonen. Tot afschuw van zijn ouders.:)

avatar van wackyboy
Hopelijk was dat geen herkenbaar moment voor je

avatar van moviefreak#1
Het is eigenlijk een soort van Franse bewerking van Mama is Boos en Schatjes door elkaar. Hilarisch om te zien hoe gek die ouders worden op een gegeven moment, meer door hunzelf als door Tanguy. Ik heb me prima vermaakt en ik geef een 4*

avatar van Obbie
Het begon sterk, maar gaandeweg verloor de film zichzelf en vloog het scenario behoorlijk uit de bocht.

avatar van Lurtz
Leuke film, vooral dat die vader op een gegeven moment helemaal doordraait.

avatar van ILDIB
Heerlijke geacteerde film. Vooral de vader is hilarisch. Jammerlijke lage score gemiddeld hier.

avatar van jellorum
Inderdaad nogal een lage score voor een erg aardige film.
Hoewelhet vanaf die rechtszaak wat minder werd...

Dick2008
Deze film vind ik dus niks. Is het voor de jeugd bedoeld? Ik vind hem in ieder geval erg kinderachtig. Wat het onderwerp betreft, iemand die 28 is en nog bij zijn ouders woont. Nou en? Wat er vanaf de geboorte tot zijn huidige leeftijd heeft afgespeeld, laat de film totaal achterwege. Tanguy is juist de volwassene en de ouders gedragen zich als een stel kleine kinderen, dat klopt dus niet helemaal. De wijze waarop dan geprobeerd wordt hem het huis uit te krijgen is niet leuk maar gewoon flauw. Na een uur wordt de film even grappig, dat begint met de telefoonscene om daarna toch alweer heel gauw op dezelfde manier verder te gaan. De acteurs spelen ook behoorlijk slecht. Ik zat eigenlijk nog te twijfelen tussen een 2 of een 1, maar het is eigenlijk een walgelijk slechte film, dus 1.0.