• 8.353.970 stemmen

Geregisseerd door: Étienne Chatiliez

Met onder meer: Éric Berger, André Dussollier en Sabine Azéma

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Tanguy

Tanguy is 28 en woont nog bij zijn ouders thuis. Zij vinden dat het tijd is dat hij op zichzelf gaat wonen, maar dat vindt Tanguy nog niet. Zijn ouders verzinnen daarom een plan om hem alsnog uit huis te krijgen.

imageimageimageimage

avatar van Beejeej

Beejeej

hmm, nee, helemaal niks...

komt misschien omdat het ook nog eens frans is. de enige leuke franse comedie waar ik zogauw even op kom is de Taxi-serie.

avatar van Paco Delavega

Paco Delavega

Hij krijgt van mijn een 2,5 vanwege de herkenbaarheid

Heeft zijn grappige momenten wel zoals:

Waneer Tanguy eindelijk het huis uit is, hij angstaanvallen krijgt en zijn moeder hem weer uit het ziekenhuis moet ophalen..en hij weer thuis komt wonen. Tot afschuw van zijn ouders.:)

avatar van wackyboy

wackyboy

Hopelijk was dat geen herkenbaar moment voor je

avatar van moviefreak#1

moviefreak#1

Het is eigenlijk een soort van Franse bewerking van Mama is Boos en Schatjes door elkaar. Hilarisch om te zien hoe gek die ouders worden op een gegeven moment, meer door hunzelf als door Tanguy. Ik heb me prima vermaakt en ik geef een 4*

avatar van Obbie

Obbie

Het begon sterk, maar gaandeweg verloor de film zichzelf en vloog het scenario behoorlijk uit de bocht.

avatar van Lurtz

Lurtz

Leuke film, vooral dat die vader op een gegeven moment helemaal doordraait.

avatar van ILDIB

ILDIB

Heerlijke geacteerde film. Vooral de vader is hilarisch. Jammerlijke lage score gemiddeld hier.

avatar van jellorum

jellorum

Inderdaad nogal een lage score voor een erg aardige film.
Hoewelhet vanaf die rechtszaak wat minder werd...

avatar van Dick2008

Dick2008

Deze film vind ik dus niks. Is het voor de jeugd bedoeld? Ik vind hem in ieder geval erg kinderachtig. Wat het onderwerp betreft, iemand die 28 is en nog bij zijn ouders woont. Nou en? Wat er vanaf de geboorte tot zijn huidige leeftijd heeft afgespeeld, laat de film totaal achterwege. Tanguy is juist de volwassene en de ouders gedragen zich als een stel kleine kinderen, dat klopt dus niet helemaal. De wijze waarop dan geprobeerd wordt hem het huis uit te krijgen is niet leuk maar gewoon flauw. Na een uur wordt de film even grappig, dat begint met de telefoonscene om daarna toch alweer heel gauw op dezelfde manier verder te gaan. De acteurs spelen ook behoorlijk slecht. Ik zat eigenlijk nog te twijfelen tussen een 2 of een 1, maar het is eigenlijk een walgelijk slechte film, dus 1.0.

avatar van Movsin

Movsin

Azéma en Dussolier, voor de zoveelste keer samen, bewijzen dat ze ook in een komedie hun mannetje kunnen staan.

Helaas is dit onvoldoende om van een goede film te spreken. Is het eerst gedeelte echt goed getekend en de humor heel dikwijls fijnzinnig, naarmate de film vordert vervaagt het komische en worden de acteurs echte karikaturen in een verward gedoe. Spijtig want ik vond het thema best origineel.

avatar van Robi

Robi

• 1957 berichten

Een zoon woont al 28 jaar thuis en de ouders hebben daar schoon genoeg van en willen hem op allerlei manieren het huis uit krijgen. Op zich loopt de film best wel en er wordt ook leuk geacteerd. Maar het grootste probleem is dat de film heel erg geforceerd grappig moet overkomen en helaas is de film niet zo grappig.