Seuls Two (2008)

Alternatieve titel: Two Alone in Paris

Frankrijk

geregisseerd door Ramzy Bedia en Eric Judor
met Ramzy Bedia, Eric Judor en Hafid F. Benamar

Gervais, een onhandige en koppige politieagent in Parijs, is het doelwit van spot in het commissariaat. Sedert vele jaren schaduwt hij de ervaren, behendige inbreker Curtis, die telkens weer weet te ontsnappen en hem uitlacht. Op een mooie ochtend, na een nacht met een dolle rit waar hij nog maar eens tevergeefs gepoogd heeft de dader te vatten, ontwaakt hij in een stad, waar alle inwoners weg zijn. Of bijna allemaal toch, in de verte van een verlaten straat daagt de schaduw op van een Formule 1 wagen: en wie zit achter het stuur? Curtis! Deze denkt dat het misschien wel het ideale moment is om de strijdbijl te begraven en te profiteren van de situatie. Maar hij heeft er niet op gerekend dat Gervais een man is die rechtvaardigheid wil en vastbesloten is Curtis naar de enige plaats te brengen waar hij werkelijk thuishoort: de gevangenis.

Typisch Franse komedie. Serieus overgeacteerd, veel getater en ze staan constant tegen elkaar te roepen. De film rammelt aan alle kanten. zowel de politieagent,gervais, als de crimineel, Curtis en de criminelen die jagen op de crimineel zijn gewoonweg achterlijk en daardoor ongeloofwaardig. (Ze hebben allemaal een niveau dat nog lager ligt dan dat van de flik in de films Taxi. En in Taxi heb je nog de chauffeur en de blonde agente die intelligent zijn). Hier zijn ze allemaal enorm dom. Flutfilm, alhoewel dat ik moet zeggen dat ik toch ook een paar keer heb moeten lachen. Maar neem die paar keer maar letterlijk. Zelfs de bloopers die als extra komen bij de dvd zijn saai. Het enigste mooie aan de film is dat je Parijs eens ziet zonder volk en auto's. Conlusie: Als je een goede franse actie/komedie wil neem dan Taxi 1 of 2 nog eens uit de kast maar laat dit gedrocht in de winkels liggen.

avatar van eppy
pure tijdverspilling

Ach verstand op nul , niet nadenken dan is het wel te doen.
En leuke plaatjes van Parijs.

avatar van MNV2
Degoutante film met een twee hyperactieve, ADHD-lijdende Fransmannen die geen seconde hun mond konden houden en de term 'acteren' nog niet helemaal onder de knie hadden. De dialogen en handelingen waren zo tenenkrommend ongeloofwaardig dat ik de aandrang moest weerstaan om de film uit te zetten. Wat je wel kunt proberen om de film uit te zitten is het verhaal wegdenken, het geluid afzetten en genieten van erg fraaie beelden van Parijs (zeker in de Blu-Ray versie die ik gezien heb komt Parijs zeer mooi en gedetailleerd tot leven) en een lege Champs-Elysées zie je ook niet elke dag.

avatar van Ace Hanlon
LeMans schreef:
Ach verstand op nul , niet nadenken dan is het wel te doen.
En leuke plaatjes van Parijs.

Dat dacht ik in het begin ook, maar na 45 minuten kon ik echt niet meer.

Ik begin er niet aan

Ace Hanlon schreef:

Dat dacht ik in het begin ook, maar na 45 minuten kon ik echt niet meer.

Dat was ook exaxt de tijd toen ik hem had aangezet... idd mooie beelden van parijs maar was een vreemd gevoel voor humor hebben die fransen! Denk ook dat geen enkele nederlander om deze film kan lachen..

avatar van ibendb
Normaal hou ik van dit soort films, maar deze heb ik toch afgezet na een half uurtje!

Ik vond de film echt briljant. Van het begin tot het einde vermakelijk, weer eens wat anders

avatar van Boenga
Slechter dan slecht.
romaatje schreef:

Véél grappiger dan de film.