Chemia (2015)

Polen
Komedie / Drama

geregisseerd door Bartosz Prokopowicz
met Agnieszka Zulewska, Tomasz Schuchardt en Danuta Stenka

De 30-jarige Benek heeft een depressie die vooral tot uiting komt door dwangmatig suïcidale gedachten en dromen over de dood. Wanneer hij de mooie en spraakzame Lena ontmoet, wordt Benek vanaf het eerste moment verblind en zijn bewondering voor haar groeit als Lena ervoor uitkomt dat ze gelijkaardige suïcidale gedachten kent. Ze beginnen aan een reis waarin Benek beseft dat hij niet de enige man is in het leven van Lena. Bovendien heeft Lena kanker, maar is ze niet van plan de ziekte te laten behandelen.