ClownTown (2016)

Alternatieve titel: Clown Town

Horror / Thriller

geregisseerd door Tom Nagel
met Brian Nagel, Lauren Compton en Andrew Staton

Een groepje vrienden strandt in klein dorpje dat op het eerste gezicht verlaten lijkt te zijn. Niets blijkt echter minder waar te zijn, wanneer ze geterroriseerd worden door een groepje gewelddadige psychopaten verkleed als clowns. Ze zullen nu alles op alles moeten zetten om te overleven.

avatar van Dennisj
Als je echt niet niet meer weet welke film je moet kijken, dan zal ik niet voor deze gaan. Het idee van gestoorde personen in een stad is natuurlijk wel vaker gedaan, maar dat neemt niet weg dat hier wel wat meer uitgehaald had kunnen worden. Alleen alles is zo slecht gedaan in deze film dat het het niet om aan te gluren is. Ik geef niet snel een heel laag cijfer aan een film maar maak voor deze graag een uitzondering. 1,5 Ster voor de dames die er nog wel goed uitzagen.

avatar van Collins
Film waarin terreur wordt gepleegd door psychopatische clowns. Geen hele goede film. Ook geen hele enge film. Film die heel misschien iemand die lijdt aan de ergst denkbare vorm van coulrofobie een voorzichtige rilling bezorgt.
Neemt niet weg dat het gegeven van een verlaten stadje gevuld met gestoordheid op zich best eng is. En het maakt mij dan eigenlijk niet eens zoveel uit wie de vertegenwoordigers van die gestoordheid zijn. Dat kunnen clowns, ontsnapte gekken of humanoïde experimenten zijn. Dat is niet zo belangrijk. Ik sta voor alles open.
Belangrijk daarbij is echter wel dat er een sfeer van suspense en beklemming wordt gecreëerd. En dat gebeurt hier niet.
Het is eveneens belangrijk dat het verhaal ergens op slaat, ofwel een diepere geboorte of bron heeft, dan enkel het gegeven dat er gestoorden in een stad rondlopen. Beetje achtergrond is welkom.
Het liefst enigszins plausibel natuurlijk. In ieder geval iets dat inleving mogelijk maakt. De mededeling dat de film gebaseerd is op ware gebeurtenissen is dan te vaag. Een duidelijk waarom ontbreekt.
Slecht acteerwerk van de clowns. Slecht acteerwerk van de overige personages. En man, wat kunnen die dames gillen, zeg. Dat doen ze dan wel weer heel behoorlijk.
Toch nog een voorzichtige rilling. Van afschuw.

avatar van Noodless
Pfff....saai, zwakke cast, .... vervelend horrorwerkje waarin de positieve elementen ver te zoeken zijn. 3/10

avatar van Grindhouse62
Al met al een saai resultaat. Snel vergeten.

avatar van umbra
Normaal kan ik dit soort films waarderen, psycho's en dan nog "clowns", maar deze is zo zwak op alle vlak, 0 spanning, slecht acteerwerk, geen gore, de beleving was nihil.