Wo Ist Fred? (2006)

Alternatieve titel: Where Is Fred!?

Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Anno Saul
met Til Schweiger, Alexandra Maria Lara en Jürgen Vogel

Om aan een basketbal van het favoriete team van de verwende zoon van zijn vriendin te komen, doet Fred zich voor als een verlamde, aan een rolstoel gekluisterde fan. Maar wanneer hij de bal in handen krijgt, trekt hij ook de aandacht van de jonge, knappe Denise, die een invalide supporter wil gebruiken in haar film die ze maakt over het team. Fred probeert zijn rol verder te spelen, maar voelt steeds meer dat er problemen zullen opduiken en bovendien wordt hij nog verliefd op haar.

avatar van Mac Hammer Fan
Deze vlotte komische prent won 1 Undine Award in Oostenrijk in 2007.
Officiële site:

De film heeft veel weg van The Ringer met Johnny Knoxville alleen dan in het Duits. Een paar keer goed moeten lachen, leuke comedy dit!

avatar van GuidO96
Ooit deze film moeten kijken in de 3e klas voor Duits. Een aangename verrassing om eerlijk te zijn. Til Schweiger speelt zijn rol met verve en ondanks de clichés s het een origineel verhaal en is de film erg leuk. Een aanrader voor iedereen!