Xin Shang Hai Tan (1996)

Hongkong
Actie / Film noir

geregisseerd door Man Kit Poon
met Leslie Cheung, Andy Lau en Woo-sung Jung

Shanghai, de jaren 30. De stad wordt overspoeld door een golf van misdaad en geweld. In dit broeierige klimaat arriveert Hui in de havenstad, waar hij al snel vriendschap sluit met Ting. Ting is een kruimeldief die nooit is opgeklommen tot volwaardig lid van de Triade. Maar samen weten Hui en Ting binnen een mum van tijd een misdaadimperium op te bouwen, waarbij concurrenten op brute wijze uit de weg worden geruimd. De twee vrienden zijn voorbestemd om de machtigste Triade van Shanghai te vormen, maar als de dochter van een legendarische onderwereldfiguur ten tonele verschijnt, is dat het begin van het einde...

avatar van jOERI
slechte film, voorspelbaar en soms vrij verwarrend

avatar van Le Edzel
Zo heel erg slecht was deze film ook weer niet.