Beyond the Door III (1989)

Alternatieve titels: Amok Train | Death Train

Italië / Joegoslavië / Verenigde Staten
Horror

geregisseerd door Jeff Kwitny
met Mary Kohnert, Bo Svenson en Victoria Zinny

Beverly, een verlegen studente, reist met enkele klasgenoten naar het Joegoslavische platteland. Ze ontmoeten een professor, die eigenlijk een satanist is. Hij stelt hen voor getuige te zijn van een heidens ritueel. Te laat realiseren ze zich dat het uitgerekend hen is die hij wil offeren aan de duivel en dat de laatste overblijvende de bruid van Satan moet worden.

avatar van Mac Hammer Fan
Onevenwichtige griezelfilm, bij momenten stijlvol, maar in sommige sekwensen minder geslaagd. Het verhaal heeft niets te maken met "Beyond the Door" aka "Chi Sei", de Exorcist rip-off van Ovidio G. Assonitis, hoewel deze laatste hier producent is. Aan de nodige blood & gore ontbreekt het niet, maar een paar keer zijn de effecten toch karikaturaal. Soms is er wel een knappe sfeerschepping aanwezig. Alleen voor die-hard fans van Italiaanse horror?

avatar van mikey
Beyond the door deel 2 ken ik wel, die is van Bava. beter bekend als Shock (yeah). Het verhaal klinkt weinig interessant terwijl de cover beslist leuker overkomt. Ik begrijp niet wat deze 2 (verhaal/titel) met elkaar te maken hebben.