The Grissom Gang (1971)

Misdaad

geregisseerd door Robert Aldrich
met Kim Darby, Scott Wilson en Tony Musante

De rijke Barbara Blandish (Kim Darby) is ontvoerd door de Grissom bende. Nadat het losgeld van één miljoen dollar is betaald, wil Ma (Irene Dailey) dat Barbara vermoord wordt, maar Slim Grissom (Scott Wilson) is verliefd op haar geworden.

Aldrich hoort bij de groten.

avatar van brucecampbell
Leuke film met uitstekende rollen van Wilson en Dailey

avatar van wendyvortex
Beetje teleurstellende Aldrich-film.
D'r zijn een aantal acteurs en ma Grissom die zich een beetje schuldig maken aan overacting.
Ragtime-muziek tijdens de achtervolgingscene.
Af en toe neigt het allemaal een beetje naar een soort van slapstick en dat haalt de rauwe edge iets teveel van de film af.
Aantal mooie momenten in een film die als geheel wat te wisselvallig uitpakt.

avatar van Dogie_Hogan
Remake van NO ORCHIDS FOR MISS BLANDISH.