Twice-Told Tales (1963)

Alternatieve titel: Twice Told Tales

Horror / Thriller

geregisseerd door Sidney Salkow
met Vincent Price, Sebastian Cabot en Brett Halsey

De verhalen van Nathaniel Hawthorne bewerkt als een kroniek. In "Dr. Heidegger's Experiment" ontdekken twee oude vrienden een wonderdrank die hen jonger maakt. "Rappaccini's Daughter" is het verhaal over een oude professor die zijn dochter verborgen houdt voor de buitenwereld. "The House of the Seven Gables" gaat over een vloek waar de familie Pyncheon al 150 jaar onder lijdt.

avatar van Querelle
Het verhaal House of the Seven Gables was al eerder verfilmd in 1940, door Joe May, ook met Vincent Price. Hij speelt hier in alle drie de verhalen.
De kwaliteit is vergelijkbaar met de Poe adaptaties van Corman destijds.

avatar van Flat Eric
Ik ben momenteel bezig met het herkijken van alle classic horror films met Vincent Price in de hoofdrol.
Deze had ik echter nooit eerder gezien.
Maar heerlijk hoor, drie korte verhaaltjes met de nodige romantiek, drama, mystiek en dood.
Genieten!
Ik hou heel erg van deze vorm van horror, juist de sfeer, muziek, decors en kostuums maken dat ik iedere keer weer helemaal in het verhaal op ga.