The Stranger from Ponca City (1947)

Western

geregisseerd door Derwin Abrahams
met Charles Starrett, Smiley Burnette en Virginia Hunter

De vermoeide Steve Larkin (de Durango Kid) rijdt de veehouderstad Red Mound in Texas binnen. De salooneigenaar Smiley Burnette praat Steve bij over de gebeurtenissen in de stad. Smiley vertelt over de verdeling van de stad in een noord- en een zuidkant, aangegeven door een witte lijn in de hoofdstraat. Aan de zuidkant van deze witte lijn hebben de outlaws onder leiding Tensleep het voor het zeggen. Zelfs marshal Tug Carter heeft geen invloed in het zuiden van de stad. Ondanks de waarschuwingen van Smiley koopt Steve de zuidelijk gelegen Atkins Ranch en vervolgens breekt de hel los. Steve bindt incognito en gemaskerd als de Durango Kid de strijd aan met de outlaws en concludeert al snel, dat de onroerend goed makelaarster Terry Saunders achter alle nare gebeurtenissen zit.