Blazing across the Pecos (1948)

Alternatieve titel: Under Arrest

1 stem

Western

geregisseerd door Ray Nazarro
met Charles Starrett, Patricia Barry en Paul Campbell

Ace Brockway probeert zijn concurrent Matt Carter zoveel mogelijk te saboteren, zodat deze stopt met zijn zaak. Hij huurt plaatselijke Indianen in om zijn handelsposten aan te vallen. Maar dan komt nieuweling Steve Blake aan in het stadje en krijgt de post van hulp-sheriff toegewezen. Steve komt met Ace in aanvaring wanneer deze de Indianen tracht te bevoorraden met geweren. Hij zet een val op voor Ace door in de krant te zetten dat Carter $20.000 in zijn safe heeft zitten. Nu is het wachten op Ace Brockway die zal proberen deze som te bemachtigen.

avatar van mr rumson
Eind jaren 40 begin 50 waren er veel van dit soort westerns.
Persoonlijk vind ik dit wel een mindere .
Charles Starrett als The Durango kid is een stukje milder dan bv Allan Rocky Lane.
En dat zie je terug in bv de actie scenes die dan net wat minder flitsend zijn .
Het verhaal kan er wel mee door .
Maar Smiley Burnette weet deze western behoorlijk te verpesten .
Met zijn flauwe humor en gezang .
Hier kun je dan ook het best aan merken dat deze western te oubollig is en zijn beste tijd al lang heeft gehad.

avatar van Brix
mr rumson schreef:

Het verhaal kan er wel mee door .
Maar Smiley Burnette weet deze western behoorlijk te verpesten .

Daar was hij sterk in ja

Overigens was het meestal Jock Mahoney in veel van de actiescènes (paardrijden ook) die je in de Charles Starret westerns ziet.

avatar van mr rumson
Brix dat Jock Mahoney de stunts deed in die westerns wist ik niet .
Ken hem uiteraard wel als acteur en stuntman .
Geloof ook nog Tarzan films gespeeld.
Voor mij geen Smiley Burnette meer .
Blijf het toch vreemd vinden dat er naast die helden altijd wel een of andere sidekick zat die zo nodig de clown moest uit hangen .
Maar goed het waren andere tijden toen .
En het zal mij niks verbazen als ze nog populair waren ook toen .
Al zal dat denk ik hooguit tot begin jaren 50 geweest zijn omdat toen de B western op zijn retour ging .

avatar van Brix
mr rumson

Reken maar van yes.
Die sidekicks waren zelfs héél populair.
Dat was het vaste recept voor westerns toentertijd, een held en een komische sidekick.
Een slim paard niet te vergeten, en liefst ook nog een western vocal groep erbij.

Mahoney was inderdaad ook de hoofdrolspeler in twee Tarzan films.
Speelde ook nog in andere, maar dan als schurk (en deed ook nog stunts voor de hoofdrolspeler Gordon Scott)
Hij solliciteerde al in 1948 naar de rol van Tarzan, maar verloor van Lex Barker (jammer, ik had liever Mahoney gezien, toen die nog in top-conditie was, want Barker was een watje)
Het zou nog 14 jaar duren voordat Mahoney aan de beurt kwam.