Walled In (2009)

Verenigde Staten / Frankrijk / Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door Gilles Paquet-Brenner
met Mischa Barton, Deborah Kara Unger en Cameron Bright

Een jonge vrouw (Misha Barton) gaat kort nadat ze geslaagd is voor haar highschooldiploma een gebouw bestuderen dat helemaal afgebroken wordt. Al snel komt de ze erachter dat er iets vreemds aan de hand is met het gebouw. Ze besluit zich dieper in de historie van het gebouw te storten en komt erachter dat het een duister verleden met zich mee draagt; er schijnt een moordenaar gewoond te hebben die zijn slachtoffers levend in de muren van het gebouw metselde. Voordat ze het weet zit ze zo diep in het mysterie verwikkeld dat het ook voor haar moeilijk wordt om aan de muren van dit gebouw te ontsnappen...

avatar van vranque
wat in eerste instantie een aardig gegeven leek te zijn, ontaardt in een wel heer erg simplistische film. En van Cementha raakte ik ook niet in bekoring.

avatar van mixmaster
ik vond het best een goeie thriller/horror , de film heeft een mooi opbouwend verhaal .

alleen het einde is zo verschrikkelijk tegenvallend dat je je afvraagt of ze er geen zin meer in hadden of dat ze gewoon geen beter einde konnen verzinnen.

avatar van Draconian
Het einde heeft inderdaad de film verpest.

avatar van glimmerman2000
Een wat flauwe film, die al zovaak voorbij is gekomen, alhans dit SOORT films.Erg simpel verhaaltje, weinig diepgang, en ook Mischa Barton vond ik tegenvallen.
Daar en tegen vond ik Cameron Bright,die onder andere bekend werd door het duivelse jongentje in Godsend (2004) een stuk beter spelen.

avatar van PatSavage
een superirritante Cameron Bright en Deborah Kara Unger pasten wel goed samen in dit goedkoop uitziende decor, interessant uitgangspunt maar wat een idiote ontknoping, om snel te vergeten

avatar van 606
Als ze dit al horror noemen, nou totaal geen horror of iets engs erin.
zeer slap en het enige wat nog te doen was dat is het verhaal.

2 sterren

avatar van JDSsmetje
Is deze film in de videotheek ?

avatar van pardalis
Inderdaad zoals zovelen het hier schrijven, zeker geen hoogstaande film. De acteerprestaties zijn behoorlijk doch niet echt te bekoren. Het verhaal begint redelijk sterk maar eindigt in mineur. Toch ben ik tevreden dat het geheel nog realistisch is, van SF ben ik namelijk niet zo'n fan ! Van Barton hebben we in haar jongere jaren betere zaken gezien. Het zal zeker geen hoogvlieger worden. Toch krijgt deze film nog een 2 en een halve ster. Al was het maar omdat ik niet in slaap ben gevallen ...

avatar van james_cameron
Belabberde thriller, slecht gemaakt en beroerd geacteerd. Het enige lichtpuntje is de lekker naargeestige locatie, maar ook daar ben je snel op uitgekeken. Dichtmetselen en gauw vergeten.

SvV
Niet veel goeds. Horror/Thriller ? Er was totaal niks eng of spannend aan. Beetje aparte film en het eind was slecht. Het werd eigenlijk steeds slechter. Eigenlijk niet echt pluspunten terwijl een idee met ingemetselde mensen best wel goed uitgewerkt zou kunnen worden, helaas niet in deze film.

Eigenlijk zou een 1.5* het best weergeven wat ik vind. Maar ik heb nou eenmaal bepaald een tijd geleden dat ik alleen hele sterren geef, helaas voor deze dan een 1* want 2 klinkt gewoon te hoog voor deze film

Tjurk
ja deze film is in de videotheek. in enschede zeker wel!
ik wou ook nog ff zeggen dat het een best leuke film is.
vooral het begin was heel leuk!
alleen het werd wel afgeraffeld.

avatar van Boeikens
Redelijk goed.

Niet bovenmaats maar toch redelijk origineel verhaal met een eerder zwak einde.
Een thriller-drama (horror?) met een redelijk goede sfeer maar waar de spanning nooit echt wil opkomen. Ook het acteertalent is niet echt om over naar huis te schrijven.

avatar van Demask1
Toch wel een leuke film.

Ik vond het toch best een verrassende film, het einde viel wat tegen maar was aan de andere kant ook wel een mooie gedachte. dat hij wèl zijn leven opoffert voor haar, dus echt van haar houdt

avatar van Queen-Bee
wrede openingsscene... beetje oosterse horror... dan steeds zwakker wordend en dan bloedt get ècht dood...

Op zich zijn de eerste 10 minuten en de verhaallijn boeiend....

avatar van horrorfreak23
Zeer mooie thriller kon me zeker bekoren. Alleen jammer dat ze Mischa Barton gecast hebben. Ik vind dat ze totaal niet kan acteren en hier is dat niet anders, ze irriteert me de hele film door. Als iemand anders haar rol had gespeeld had ik zeker een hogere score gegeven.

Het verhaal op zich is goed gevonden. Vooral leuk omdat er ook eeen soort "theorie" achter zit. De rest van de cast vond ik wel goed gekozen., Cameron Bright is altijd wel degene die voor zo'n psycopatische karakters gecast wordt en maar goed ook want hij doet het uitstekend!

avatar van Noodless
Sterk , wreed begin, aansluitend een lang uitgesponnen verhaallijn dat naar het einde toe zijn geheimen prijs geeft en eigenlijk best interessant is. Echt spannend is het wel niet. 6,5/10

avatar van Tolkienfan
ook te koop op: www.play.com (Engeland)

Film die aardig begint.

Een best apart verhaaltje, wat in het begin ook aardig mysterieus weet te zijn. Geweldige setting vooral, met veel beton en strakke designs. Eerse half uur is dan ook erg goed te genieten.

Maar hoe meer onthult wordt hoe minder de film wordt. De clou is redelijk onnozel en vergezocht, maar vooral niet goed aangebracht. Laatste half uur was mijn interesse in de film dan ook zo'n beetje verdwenen.

Jammer, want er zaten een paar mooie scenes ook in, die van de film een spannend en mysterieus geheel hadden kunnen maken. Vooral het eerste nachtelijke bezoekje aan de kamer van de architect mocht er wel zijn.

Film verknoeit het een beetje voor zichzelf in het tweede deel. Op zich wel een verdienstelijke poging om het origineel te houden, maar echt geslaagd is het niet.

Zeker een goed begin, verder een traag verhaal.. weinig spanning,maar wel een apart verhaal ..
en het einde viel wat tegen.

Niets aan.

avatar van JustMike
leuke film. Ik dacht dat dit gewoon een slacht film zou worden. Maar ik was verbaast door het goede verhaal

avatar van l-d
l-d
Wat heb ik me gestoord aan Barton, die straalde totaal niks uit.

Vond het maar een rare film dit, met vreemde verhoudingen

jochie van hooguit een jaar of 16 verliefd op iemand van 26?! die zich dan in eerste instantie lekker over (en ook wel tussen) dr benen laat strelen..Why?! Snapte het hele nut er niet van..Laat dan dat meisje of helemaal niks met die gozer te maken hebben, of laat ze juist wel verder gaan. Ik vond het nu de hele film maar een beetje wazig wat er nou aan de hand was en het was ook totaal onduidelijk was Barton nou wilde of voelde.

avatar van Pistons
Vloeit heel traag voort en heeft een zeer saaie, ordinaire ankleding waardoor dat niet gecompenseerd wordt. Mischa Barton is de enige die er nog wat van bakt.

avatar van zjandannybob
trage film, op geen moment ook spannend zelfs mijn vriendin heeft zich geen 1x om hoeven draaien.

avatar van DjFrankie
Film was anders als ik had gedacht. Verrassend derhalve, verder geen overtuigende acteerprestaties.
Verhaallijn dus het beste van deze film, horror kan trouwens ook weggehaald worden want dat zie ik niet terug,.

avatar van Pazmaster
Het verhaal begint leuk maar het wordt eigenlijk steeds minder, en eindigt vrij zwak. Echt spannend wordt het ook nergens en het acteerwerk is matig. 2,5 ster

avatar van Left4Dead
Bijzonder concept natuurlijk, een gebouw vol met lijken. Versterkt doordat de film onder het genre Horror valt dacht ik hier een goede deal te kunnen vangen, nou nee dus...... Eerder de film Dark Places van Gilles Paquet-Brenner gezien en die was beter te pruimen.

Waar het allemaal nog aardig begint, het mysterie rond de architect en zijn creatie, gaat het snel al erg bergafwaarts. Simpel plot wordt uit de doeken gedaan en het einde is gewoon te goedkoop voor woorden. Als dit in de studio met opzet zo gecut is, dan snap ik er niks van. Is het script vanaf het begin zo geweest, dan snap ik er nog minder van.

Het einde is schandalige diefstal, dat het filmpubliek zo afgescheept wordt zou beloond moeten worden met een taakstraf in publieke sector. De schandpaal.
Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. 2.5** maar neigt naar de 2**.