• 10.588 nieuwsartikelen
  • 8.967.192 stemmen

7 Morts sur Ordonnance (1975)

Drama | 105 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titels: Seven Deaths by Prescription / Sept Morts sur Ordonnance / 7 Moorden op Bestelling / 7 Doden op Voorschrift

Oorsprong: Frankrijk / West-Duitsland / Spanje

Geregisseerd door: Jacques Rouffio

Met onder meer: Michel Piccoli, Gérard Depardieu en Jane Birkin

IMDb beoordeling: 6,2 (616)

Gesproken taal: Frans

Plot 7 Morts sur Ordonnance

Dokter Pierre Losseray wordt belaagd door de plaatselijke ziekenhuismaffia en raakt geobsedeerd door het verhaal van dokter Berg, die jaren daarvoor door dezelfde club werd belaagd. Door mysterieuze omstandigheden vermoordde Berg zijn gezin en sloeg daarna de hand aan zichzelf.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Dr Jean-Pierre Berg

Mme Jane Berg

Mme Losseray

Le policier Giret

Robert Brézé

Sonia, associée de Mme Losseray

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Deze zou ik ook wel eens willen zien!

avatar van pepijn67

pepijn67

deze hoort thuis is het rijtje van :les clan des siciliens, la piscine, les choses de la vie. Kortom bij de grote franse films

avatar van 3525chrisd

3525chrisd

Dit verhaal ( een geneesheer die zijn gezin uitmoordt omwille van problemen met de "ziekenhuismaffia") zou min of meer op ware feiten berusten.

avatar van Movsin

Movsin

Twee gelijkaardige verhaallijnen over feiten die zich in dezelfde stad werkelijk zouden hebben afgespeeld.
Dit is wel de beste film die ik van Rouffio zag. Het ineen weven van de twee intriges valt best mee en leidt nooit naar verwarring en, al verraadt de titel wel iets, de film blijft boeiend tot het slot. Enig storend minpunt in het scenario is de moord op de twee kleine kinderen. Dit had minder visueel gekund. Was wel erg geschokt, daardoor.
Wat het acteerwerk betref, valt er zeker niet te klagen. Een zestal Franse toppers staan hiervoor borg.

avatar van FMS2020

FMS2020

Het is een waargebeurd verhaal die steeds in hetzelfde stadje in Frankrijk wederkerend was. Zeer intrigerend om een verhaal te verfilmen die afspeelt in de medische sector, waar enkel een privéziekenhuis aast op winst. In deze film telt enkel de opbrengst en niet de zorg van de patiënten, dan hebben we het nog niet over het feit dat chirurgen maandenlang worden lastiggevallen door een vereniging van een specifieke privéziekenhuis. De cast is volwaardig. Als je de waardering van deze film bekijkt, het is maar matig. Maar toch de moeite om te bekijken. Het was mij weeral een genoegen om deze Nederlandse ondertitels te maken. URL naar de Nederlandse ondertitels