Sans Famille (1958)

Alternatieve titels: Alleen op de Wereld | Senza Famiglia | The Adventures of Remi

Frankrijk / Italië / West-Duitsland
Familie / Drama

geregisseerd door André Michel
met Gino Cervi, Joël Flateau en Simone Renant

Alleen op de Wereld is het verhaal van Remi (een vondeling). Hij woont bij pleegmoeder Barbarin. Zijn stiefvader verkoopt hem aan Vitalis, een straatmuzikant. Met een troepje dieren - Joli-Coeur het aapje, Capi, Zerbino en Dolce de drie honden- trekken zij als muzikanten het land door. Remi hecht zich aan de dieren van de muzikant waarmee zij langs kermissen trekken. Als de oude man sterft staat Remi alleen op de wereld.

avatar van jay73
3* want de tearjerker onder de tekenfilms. Zat ik vroeger echt bij te snikken geloof ik. Trouwens die konijnenfilm is er ook zo een!

kappeuter (moderator)
Ik keek vroeger altijd naar de serie, ik keek er altijd graag naar.
Met die typische Japanse tekenstijl. Alle westerlingen hebben overdreven grote ogen.

avatar van tovenaar
ik vond vroeger die scene in dat bos 's nachts echt scary!

avatar van YuLaw16
"Rittai anime ie naki ko Remi" (1977) - imdb.com

keek ik altijd.

Wat verschillen ze van mekaar?

Unicornio
Waar kan ik deze film kopen ???

Hallo iedereen

Ben net lid geworden van deze site, en ik weet nog niet precies hoe alles werkt, maar aldoende leert men.
Ik ben al heel lang op zoek, naar de film Sans Famille, ik heb deze film gezien toen ik 10 jaar was, ik ben nu 54
Weet iemand misschien waar deze film te koop is, en dan het liefste nederlands ondertiteld. vriendelijke groeten

loedertje1 schreef:
Hallo iedereen

Ik zou je willen vragen of jij al in het bezit bent van deze film met nederlandse ondertiteling.
Zou jij mij dan kunnen helpen met het verkrijgen van deze film, want ik ben er ook al jaren naar op zoek.

met vr gr

Zou iemand mij kunnen helpen, om deze speelfilm in het bezit te krijgen.

bij voorbaat dank

Unicornio
nb4870 schreef:
Zou iemand mij kunnen helpen, om deze speelfilm in het bezit te krijgen.

bij voorbaat dank

Ik heb hem op DVD (2 dvd) gekocht bij www.amazon.fr

Je betaald via iDeal en binnen 1 week heb je hem thuis!
Je kan hem in de originele taal Frans beluisteren maar ook in het Engels.
Helaas geen NL ondertiteling. Maar als je Engels kunt en deze film echt wilt hebben moet dat geen probleem zijn.

avatar van Mrs.Donut
Zojuist heb ik de dvd gekocht bij freerecordshop, heb er €6,00 voor betaald. Dit is natuurlijk niet de oude versie, op de doos staat o.a 'just4kids' Er wordt Frans gesproken en Nederlands ondertiteld. Er zitten twee dvd's in het doosje op iedere dvd staan twee afleveringen. Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen.
3 sterren

ik heb altijd gedacht dat deze film net zo bekend was als de disneyfilms