Convict Stage (1965)

Western

geregisseerd door Lesley Selander
met Harry Lauter, Don 'Red' Barry en Jodi Mitchell

Beth, de zus van Ben Lattimore, is op brutale manier vermoord door een bende misdadigers en hij zint op wraak. Ben rijdt uit om de misdadigers te achterhalen. Echter, nog voordat Ben wraak kan nemen, heeft een oude wetsdienaar Karnin de bende achterhaald. Karnin probeert hen te overtuigen zich over te geven en zo op legale wijze berecht te worden.

avatar van Brix
Eindelijk eens een hoofdrol voor Harry Lauter...
Jammer dat het in een kleine B-productie moest zijn.
Een ervaren acteur, die doorgaans meestal bad guys moest vertolken in bijrollen.
Zijn enige echt geslaagde greep naar een sterren-status duurde vier jaar op rij (1955-1958) toen hij wereldwijd bekendheid genoot als Clay Morgan, in de TV serie "Tales of the Texas Rangers".
(in die hoedanigheid kwam hij zelfs nog terecht in een Suke & Wiske stripalbum, getiteld De Texas Rakkers)
Daarna was het weer terug naar de bijrollen.
Een prachtige diepe stem had die man.

De andere hoofdrol is voor Don "Red" Barry, die ook het verhaal van de film schreef.
Een acteur met kleine gestalte maar overgroot ego, waar niemand graag mee samenwerkte.
Zijn gloriedagen als westernheld Red Ryder lagen al ver achter hem, en hij was gedoemd tot het spelen van bijrolletjes.
Zijn reputatie zal daar ook wel iets mee te maken hebben gehad.

Jodi Mitchell ((Sally Latimore) bracht het als actrice niet verder dan deze ene film, en dat vind ik niet raar.

Hanna Landy (Mrs. Gregory) daarentegen bracht het er een stuk beter vanaf als meedogenloze moeder van een aantal outlaws.

De beste bijrol acteur vind ik hier Fred Krone (Dixon, de koetsier)
Een prima kracht in vele westerns, en ook nog stuntman, altijd handig.

Dit is niet een western die je echt gezien moet hebben
Hij heeft de uitstraling van een TV productie, ware het niet dat de locaties (Kanab-Utah) wel grootser aandoen.

De film heeft enkele aardige momenten, maar sleept teveel aan door een teveel aan dialogen.
Voor mij had hij nog een minuut of tien korter mogen zijn.