The Spitfire Grill (1996)

geregisseerd door Lee David Zlotoff
met Alison Elliott, Ellen Burstyn en Marcia Gay Harden

Als Percy Talbott vrijkomt uit de gevangenis, reist ze af naar het dorpje Gillead om een nieuw leven te beginnen, maar ze brengt onrust teweeg.

neo (crew)
een uitstekende score van james horner.de film zelf lijkt me niet echt goed.

avatar van narva77
Aardige drama-film. Was laatst ook al op tv.

Indrukwekkende film met een zeer ontroerend einde. Zo'n film waarvan je nooit vergeet dat je hem gezien hebt.
Net al bij het pellen van een ui wordt het intrigerende verhaal door schrijver/regisseur Zlotoff laag voor laag uit de doeken gedaan.

Prachtig geacteerd door Ellen Burstyn, Marcia Gay Harden en vooral Alison Elliott. Vreemd dat de Hollywood-carrière van Elliott eigenlijk nooit van de grond gekomen is.

Deze film is een must voor dramaliefhebbers.