La Vallée Fantôme (1987)

1 stem

Frankrijk / Zwitserland

geregisseerd door Alain Tanner
met Jean-Louis Trintignant, Jacob Berger en Laura Morante

Paul, een vijftiger, is een regisseur die een slechte periode doormaakt. Door zijn twijfels en gebrek aan inspiratie stagneert zijn nieuw project. Zijn ontmoeting met Paul, een jonge gediplomeerde van de filmschool, opent voor hem evenwel nieuwe perspectieven. Hij wil de hoofdrol voor zijn nieuwe prent toekennen aan de Italiaanse comédienne Dara, die hij vroeger heeft gekend en vraagt Paul haar op te zoeken. De jongeman reist naar het dorpje in de omgeving van Venetië waar ze woont. Wanneer hij haar ontmoet, wordt hij echter verliefd op haar.

avatar van Mac Hammer Fan
Een soms nogal verwarrende film, ontnuchterend en bij momenten pessismistisch, die op een niet-conventionele manier een driehoeksgeval schetst, maar ook een bezinning over het filmbedrijf en het maken van een film herbergt.
Bedankt kappeuter, om een beter plaatje te zoeken.