I Picari (1988)

Italië / Spanje
Avontuur

geregisseerd door Mario Monicelli
met Giancarlo Giannini, Vittorio Gassman en Nino Manfredi

De avonturen van twee schurkachtige helden, gesitueerd in de zestiende eeuw. Zij zijn gevangenen op een oorlogsschip. Tijdens een muiterij redden ze het leven van de kapitein. Een tijd later mogen ze de boot te verlaten. Ze belanden uiteindelijk in Spanje, waar ze nog één ambitie hebben: rijk worden.

avatar van Mac Hammer Fan
Een vindingrijke, stijlvolle prent van Mario Monicelli die andermaal zijn cinematografische vakkundigheid demonstreert. Naast drie grote Italiaanse mannelijke acteurs Giancarlo Giannini, Vittorio Gassman en Nino Manfredi steelt de mooie Giuliana de Sio de show en is er ook voor Bernard Blier een rol wegggelegd.

Is dit ergens op dvd?

Niet English-friendly...