Message in a Bottle (1999)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Luis Mandoki
met Kevin Costner, Robin Wright en Paul Newman

Theresa Osborne, die gescheiden is en alleen moet zorgen voor haar 10-jarige zoon, is niet van plan om ooit nog met een man een relatie aan te gaan. Wanneer ze op een dag op het strand een fles vindt met een hartstochtelijke nieuwsbrief, kan ze niet laten die te publiceren in de krant waarvoor ze werkt. En wanneer ze andere gelijkaardige brieven vindt, besluit ze op zoek te gaan naar de afzender ervan. Dat blijkt de weduwnaar Garret Blake te zijn, een hersteller van zeilboten, wiens vrouw op tragische wijze om het leven is gekomen. Het klikt meteen tussen beiden, maar Theresa verzwijgt dat ze zijn brieven gevonden heeft.

avatar van mr rumson
Kevin Costner en Paul Newman zijn acteurs die ik graag zie spelen bovendien had ik wel zin om een romantische film te kijken.
Eigenlijk wist ik niet wat ik van deze film moest verwachten zeker ook gezien de lage score hier.
De film viel me reuze mee hij is inderdaad wat langdradig maar vond hem ook zeker boeiend om hem te volgen .Zo was ik zeker benieuwd hoe dat zou uitpakken als Costner er achter kwam dat Wright die brieven achter hield. Maar ook het einde verraste mij .
Met de acteurs vond ik niks mis mee ze wisten mij te overtuigen vooral van Newman kan ik genieten geweldige acteur.
Kortom ik heb genoten van deze film al vind ik wel dat je van dit soort films moet houden of er voor in de stemming moet zijn .

Heel mooi romantisch drama.
Puike vertolkingen door de ganse cast zonder uitzonderingen.
De film heeft me wel verrast, had nooit verwacht dat hij me zo goed zou bevallen.
En vooral het bijzonder dramatische slot was een complete verrassing.
Toch warm aanbevolen deze film, maar houd de zakdoeken bij de hand !!

avatar van Pollypeachum1
Vreselijke film. Het verhaal is traag en oninteressant en er is geen enkele chemie tussen de hoofdrolspelers.

Wat een vreselijke film. Wat jammer dat zulke goede acteurs zich lenen voor een larmoyant verhaaltje dat nergens over gaat maar wel uit gewsponnen wordt om maar zoveel mogelijk tranen op te wekken. En als het op het eind nog enigszins normaal lijkt te worden gaat men er in de goede traditie van Love Story nog eens overheen. En dan die vreselijke muziek, die je dwingt om geroerd te raken. Wat een zeikfilm. Of moet ik zeggen een vrouwen film ? Of is dat beledigend voor vrouwen ?

avatar van whiske
Wat is dit een schitterende film, mooi en gevoelig gespeeld; vol romantiek en een onvoorspelbaar en tragisch einde.
Natuurlijk wordt een film als deze bij voorkeur onder bijzondere omstandigheden en met een select gezelschap geconsumeerd.