Passe-passe (2008)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Tonie Marshall
met Nathalie Baye, Edouard Baer en Maurice Bénichou

Darry Marzouki, een werkloze goochelaar, mist een afrit op de snelweg waardoor hij het pad kruist van de mooie Irene Montier Duval. De vrouw van bourgeoisie heeft een Hermeshandtas vol bankbiljetten. Voor de liefde voor een Franse minister heeft zij als tussenpersoon gediend in een wapenverkoop met Korea. De zaak is uitgelekt en de minister wil de schuld in haar schoenen schuiven. Terwijl ze op de vlucht is, stelt ze Darry voor om hem te betalen om haar tot in Genève te brengen in zijn mooie BMW. De BMW is echter niet van Darry. Tijdens een inval heeft hij die van zijn zwager gestolen. Deze agressieve schoft zal hem afmaken als hij de wagen niet teruggeeft. Hij kan het voorstel van Irene dus niet aannemen. Darry doet zich voor als anti-globalist die naar Barcelona gaat voor een toprëunie. Irene neemt deel aan het spelletje om er even tussenuit te zijn. Zij hebben weinig gemeen en zullen drie onvergetelijke dagen samen zijn...waarin ze achtervolgd worden door een Koreaan, de Franse geheime dienst, haar minister en zijn schoonbroer.