Michel Vaillant (2003)

Frankrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Louis-Pascal Couvelaire
met Sagamore Stévenin, Peter Youngblood Hills en Diane Kruger

Michel zit geconcentreerd achter het stuur van zijn blauwe Vaillante met het nr. 10. Aan zijn zijde, Steve Warson, zijn vriend, Amerikaan en eveneens een fantastisch piloot, in de Vaillante met het nr. 8. Ze staan klaar op de grid voor de start van de 24 Uur van Le Mans. Vlak voor hen staan twee, agressieve rode wagens met aan boord twee piloten van het Leader-team: Bob Cramer en Dan Hawkins. De menigte wacht vol ongeduld op het moment dat deze bolides zich lanceren. Niemand die zich ervan bewust is dat dit een onvergetelijke race zal worden die ieders nachtmerrie zal overtreffen.

avatar van brielen
Spectaculaire racescénes, flitsende montage en mooie wagens maken dat deze film niet verveelt.
Toch mist deze film bepaalde nuances en technische duiding.3.

avatar van Chimpz
Verschrikkelijk. De film was half engels en half frans, waar het fransgesproken deel terug naar het engels werd gedubbed (dat alleen al). Verder was het plot afschuwelijk, ondoordacht en zat het vol gaten en het acteerwerk (en ook de dubbing) was ontzettend plat. Het enige lichtjes positieve waren de autoraces die vrij mooi in beeld gebracht werden (zoals in reclamespots), maar die verveelde extreem snel. Zéér zwak.

Ik ben een groot racefanaat, vooral Formule 1, en bijgevolg ben ik ook een fan van de strips 'Michel Vaillant' en keek ik dus wel uit naar deze film.
Wat betreft de beelden is deze film wel goed, de races (echte sfeerbeelden van Le Mans tijdens de 24 uursrace) en auto's zijn prachtig in beeld gebracht, maar spijtig genoeg is het scenario veel minder waard, en ook de vertolkingen konden me niet echt bekoren.
De film is gebaseerd op de figuren uit de strips, maar let wel.. dit verhaal is niet gebaseerd op een strip, de film met dit scenario was er vóór dat er een strip van werd gemaakt !! Wellicht ook de reden waarom het verhaal niet zo denderend is.
Spijtig want ik vind het een gemiste kans.

avatar van sofripa
Bah, wat erg. Strips veel van gelezen, maar dit filmvehikel is een waar wrak. Acteurs slecht, verhaal met plotholes ter grootte van een vrachtauto. Een ware spoorrijder deze film.

GuyB
Heb alle strips van Michel Vaillant, zeer leuke reeks en een opmerkelijke manier van tekenen. De film zelf is meer dan goed vermaak voor racefans.

Mooie poster trouwens.

Warren Stantin
Ik ken deze film (nog) niet maar hij kan onmogelijk slechter zijn dan "Blueberry", ook een film die gebaseerd is op een stripreeks. Wat in ieder geval al pleit voor deze film is dat Bob Cramer er in voorkomt. Verreweg het leukste personage in de Michel Vaillant stripreeks.

avatar van Noodless
Popcorn-vermaak ! Mooie beelden van de 24 uur van Le Mans en uiteraard het racen van de wagens.
Het verhaal stelt niet zoveel voor en heeft heel wat plot-holes voor de kijker. Naar het einde toe wordt de film overbelast met teveel wendingen in het verhaal die uiteindelijk de spanning niet weten op te krikken. Integendeel zelfs, het geheel wordt ongeloofwaardiger. 5/10

avatar van Beertje45
Tarkus schreef:
Spijtig want ik vind het een gemiste kans.
is volgens mij toch grotendeels gebasseerd op stripverhaal "nummer 13 aan de start".

prima film!!!, leuke actie en ik vond de actuers wel prima!!!!

avatar van blurp194
Toch leuk.

Voor Diane Kruger.

Want ze heeft toch echt de mooiste rol in deze prul. De volgende rol is voor de auto's. Die glimmen toch algauw minder mooi. En de andere rollen zijn absoluut bordkarton.

Jammer. De strips indertijd waren echt leuk en spannend. Dat is deze film niet echt. Wel moet ik zeggen dat ik best gecharmeerd ben van de mooie hard-contrast kleuren. Fijn primair. Zwart is zwart, rood is rood, blauw is blauw. Als de ogen van Diane Kruger. Ben ik daar weer terug. Dat was geen lange omweg, maar die maakt de film ook niet.

Kijkvoer.

avatar van baspls
De Strips zijn erg goed maar om daar een live-action van te maken? Meh...
Weet niet of ik hem wel ga bekijken.

avatar van Decec
Een goede actie/sport film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk autorace/mooi landschap (sneeuw)...
Heerlijk genoten...

avatar van des1
Vond de dvd in de ramsj bak. Gekeken. Jeez Louise, wat een slechte film. In de zin van een puberaal onzin scenario en premisse. Wel aardig waren de ronkende Panoz GTR's als Leader cars, en dat de acteurs duidelijk gekozen waren op hun eveneens houterige stripkarakter voorkomen. De Engelse nasynchronisatie zette de 2D nog wat vetter aan. Dit is een film waar je zo doorheen kan skippen naar de highlights en prima doorhebben waar het over gaat. Zou als schoolvoorbeeld kunnen dienen op menige filmacademie hoe je een film vooral niet moet maken. Stripverhalen laten zich maar moeilijk overbrengen naar de silver screen. Het is een medium op zich. Ook Kuifje van Spielberg vond ik in wezen niks. Als je een racefilm wilt zien, draai Le Mans met Steve McQueen. Overigens... als er een paar stripverhalen zijn die zich wél goed lenen voor verfilming (afgezien ff van de characters), omdat ze praktisch storyboards zijn, dan is het... (tromgeroffel)... Buck Danny. Met name "NC-22654 antwoordt niet meer". En Blake & Mortimer, met name "Het Gele Teken".

avatar van K. V.
'k kende eigenlijk niks van de stripreeks, maar deze dvd voor een prikje kunnen kopen, dus toch maar eens geprobeerd. 'k vond het geen slechte film, maar ook geen waw-film. Uitstekend popcornvertier en leuke races, maar veel diepgang moet je niet verwachten.
De film verveelde gelukkig niet en verder zag de film er prima uit.
De cast was niet slecht, maar ook niet waw.
Goh ja, een prima film om je anderhalf uur bezig te houden.