• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.170 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.055 gebruikers
  • 9.374.138 stemmen
Avatar
 
banner banner

Tupac Shakur: Thug Angel (2002)

Documentaire | 92 minuten
3,60 20 stemmen

Genre: Documentaire

Speelduur: 92 minuten

Alternatieve titel: Tupac Shakur: Thug Angel - The Life of an Outlaw

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Peter Spirer

Met onder meer: Tupac Shakur, The Notorious B.I.G. en Snoop Dogg

IMDb beoordeling: 7,7 (1.135)

Gesproken taal: Engels

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Tupac Shakur: Thug Angel

Een documentaire over het leven van raplegende Tupac Shakur (2Pac). Gevuld met interviews in zijn jongere jaren en archiefmateriaal, Thug Angel toont de verschillende kanten van de man in zijn eigen woorden.

logo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf

Zichzelf

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8850 stemmen

. Wat jammer toch dat ie zonodig de crimineel moest gaan uithangen met z'n Thug Life.


avatar van Chuck Taylor

Chuck Taylor

  • 1269 berichten
  • 1953 stemmen

Thug Life heeft nooit zozeer voor 2pac zijn criminele leven gestaan, integendeel juist, hij wou de haat in de ghetto ermee verminderen.

Maar ik begrijp wat je bedoelt, alleen heeft dit verder weinig te maken met Thug Life volgens mij.


avatar van kinjutsu

kinjutsu

  • 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Chuck Taylor schreef:

Thug Life heeft nooit zozeer voor 2pac zijn criminele leven gestaan, integendeel juist, hij wou de haat in de ghetto ermee verminderen.

Maar ik begrijp wat je bedoelt, alleen heeft dit verder weinig te maken met Thug Life volgens mij.

Hoe bedoel je? Hoe zou je de haat verminderen door er zelf voor uit te komen het leven van een misdadiger/thug te leiden.


avatar van Mug

Mug

  • 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Enige basiskennis omtrent 2Pac en zijn 'levenswijze'/'filosofie' Thug Life: http://en.wikipedia.org/wiki/Thug_Life


avatar van kArIzMa_Movie

kArIzMa_Movie

  • 1290 berichten
  • 334 stemmen

Als het goed is heb ik deze gezien, alleen weet ik het niet zeker. (ik ga er achteraan)

Ik ken 2Pac als één van de beste rappers van de wereld.

*Gooit tandenstoker weg*

Hij gebruikt z'n lyrics heel goed, die vaak leidt tot kippenvel. Echt heel veel mensen nemen hem als voorbeeld en beginnen vervolgens met rappen. Dit vind ik heel goed (alleen bakken de hedendaagse rappers er niet zoveel van, maar toch)!

Veel mensen geloven dat 2Pac nog leeft (waar ik ook mijn twijfels heb) en zeggen dat hij binnenkort weer te zien zal zijn op nationale tv-zenders. Ik hoop zelf dat hij nog leeft, zo niet? R.I.P!


avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8850 stemmen

Mug schreef:

Enige basiskennis omtrent 2Pac en zijn 'levenswijze'/'filosofie' Thug Life: http://en.wikipedia.org/wiki/Thug_Life

Wat natuurlijk gelul is.


avatar van Wadjoe

Wadjoe

  • 159 berichten
  • 840 stemmen

Een leuk weetje, voor degene die het nog niet wisten:

Als je 'Thug Life' naar het Nederlands vertaald krijg je 'Tuig(en) Leven', maar dat wisten jullie natuurlijk al. Tupac aan de andere kant gebruikte het woord 'Thug Life' als volgt: "The Hate U Gave Little Infants F*kcs Everybody."

Of een andere:

"What u feed us as seeds, grows up, and blows up in your face. That's Thug Life."

Het is alweer een tijdje dat ik deze documentaire heb gezien, maar als ik het me goed herinner komen deze quotes ook naar voren in Thug Angel. Binnenkort maar even herkijken dan.

3,5*


avatar van Chuck Taylor

Chuck Taylor

  • 1269 berichten
  • 1953 stemmen

kinjutsu schreef:

Hoe bedoel je? Hoe zou je de haat verminderen door er zelf voor uit te komen het leven van een misdadiger/thug te leiden.

Ik ga het hier verder niet over 2pac zijn gedachtengang en gedrag hebben, daar hebben we musicmeter voor. Ik plaatste mijn opmerking alleen om aan te geven dat Thug Life niet voor de aannemelijke betekenis stond. Je hebt blijkbaar niet zoveel kennis over de man, probeer deze eerst op te doen om in de toekomst dit soort domme opmerkingen te voorkomen.


avatar van kinjutsu

kinjutsu

  • 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Chuck Taylor schreef:

Ik ga het hier verder niet over 2pac zijn gedachtengang en gedrag hebben, daar hebben we musicmeter voor. Ik plaatste mijn opmerking alleen om aan te geven dat Thug Life niet voor de aannemelijke betekenis stond. Je hebt blijkbaar niet zoveel kennis over de man, probeer deze eerst op te doen om in de toekomst dit soort domme opmerkingen te voorkomen.

Over stommiteiten gesproken... Wie geeft zijn organisatie, waarmee hij de haat in de ghetto wil verminderen, de naam "Crimineel Leven". Het enige wat je daarmee bereikt bij mensen die er niets vanaf weten, is dat je ze laat denken dat het een criminele organisatie is vol misdadigers. Het zal wel komen omdat hij niet onder wou doen voor zijn homies. "Word on the street: 2pac richt een organisatie op die "Don't Kill Other People" heet. Wat een pussy..."

Wat uiteraard een slechte reden is, tenminste als je echt verandering wil brengen en er vol voor gaat.


avatar van Chuck Taylor

Chuck Taylor

  • 1269 berichten
  • 1953 stemmen

kinjutsu schreef:

Over stommiteiten gesproken... Wie geeft zijn organisatie, waarmee hij de haat in de ghetto wil verminderen, de naam "Crimineel Leven". Het enige wat je daarmee bereikt bij mensen die er niets vanaf weten, is dat je ze laat denken dat het een criminele organisatie is vol misdadigers. Het zal wel komen omdat hij niet onder wou doen voor zijn homies. "Word on the street: 2pac richt een organisatie op die "Don't Kill Other People" heet. Wat een pussy..."

Wat uiteraard een slechte reden is, tenminste als je echt verandering wil brengen en er vol voor gaat.

Daar zit wat in. Ik heb ook altijd moeite gehad met de tegenstrijdigheid en hypocrytie van 2pac.


avatar van Arbil

Arbil

  • 208 berichten
  • 771 stemmen

kArIzMa_Movie schreef:

Veel mensen geloven dat 2Pac nog leeft (waar ik ook mijn twijfels heb)

was jij niet heilig overtuigd dat ie nog leefde..

gezien je commentaar bij een andere 2pac doc. over de theorieën.


avatar van tommykonijn

tommykonijn

  • 5139 berichten
  • 2356 stemmen

Ik heb deze ooit proberen toe te voegen weet ik nog .

Ik ken de man (rapper) eigenlijk niet heel erg goed, maar ik kan me herinneren dat ik mijn vader deze DVD heeft, ik zal hem binnenkort nog eens herzien want ik weet er niet meer zo heel veel van.. Maar ik vond het destijds wel een goede documentaire.

Ik houd het voorlopig even op 3,0*.


avatar van dagothug

dagothug

  • 2 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

. Wat jammer toch dat ie zonodig de crimineel moest gaan u

(quote)
ithangen met z'n Thug Life.
nou jij weet er blijkbaar geen klote van te zegge dat hij zonodig voor thug life moest spelen thug life is manier van leven en soms moet het en is er geen andere op lossing leer eerst maar wat thug life is en geef dan maar oordeel kil afz. a thug


avatar van dagothug

dagothug

  • 2 berichten
  • 0 stemmen

Chuck Taylor schreef:

(quote)

Daar zit wat in. Ik heb ook altijd moeite gehad met de tegenstrijdigheid en hypocrytie van 2pac.

weer 2 burger truten die er niks van snape ga thee drinke met die andere bitch met je oordeel waar je geen klote vanaf weet en jij hieronder ook bitches zijn jullie roddel tantes oordelen als kil dood is stoer hoor schapen van de maatschapij


avatar van Chuck Taylor

Chuck Taylor

  • 1269 berichten
  • 1953 stemmen

dagothug schreef:

weer 2 burger truten die er niks van snape ga thee drinke met die andere bitch met je oordeel waar je geen klote vanaf weet en jij hieronder ook bitches zijn jullie roddel tantes oordelen als kil dood is stoer hoor schapen van de maatschapij

ah bledder, ik breng ruïna in je hood a brada, alles word blaka voor me fizzi hier. ik ben van bimre G, ik weet meer van al deze tories dan jij probeert te brengen hier swa. kom liever, je hebt geen eens skils in het schrijven van begrijpelijke teksten, je bent één neppe thuglifer..


avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8850 stemmen

dagothug schreef:

(quote)
nou jij weet er blijkbaar geen klote van te zegge dat hij zonodig voor thug life moest spelen thug life is manier van leven en soms moet het en is er geen andere op lossing leer eerst maar wat thug life is en geef dan maar oordeel kil afz. a thug

Jaja, en ondertussen probeer je geld voor je nieuwe kekke scooter te sparen bij de Kruidvat in Appingedam-noord.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6351 berichten
  • 4615 stemmen

dagothug schreef:

schapen van de maatschapij

Ja, want jij bent lekker eigenzinnig, product van de wannabe gangsta cultuur overgewaaid uit Amerika.


avatar van Chuck Taylor

Chuck Taylor

  • 1269 berichten
  • 1953 stemmen

Haha denk niet dat de jongeman dagathug ooit deze reacties zal lezen helaas.


avatar van decicco

decicco

  • 2856 berichten
  • 1143 stemmen

Altijd de rappers afkeffen en de neppe rappers die respecteren ze maar wat een onzin vind ik dat. Tupac was tenminste een echte rapper met een levensverhaal en geen onzin zoals Lil Wayne met z'n lollipop e.a. Tupac heeft misschien slechte dingen gedaan maar hij heeft genoeg erge dingen meegemaakt en ook veel mensen geholpen. Dus ga niet wat roepen van hij is een grote crimineel blabla, als je niet eens iets van deze vent afweet


avatar van yeyo

yeyo

  • 6351 berichten
  • 4615 stemmen

decicco schreef:

Altijd de rappers afkeffen en de neppe rappers die respecteren ze maar wat een onzin vind ik dat. Tupac was tenminste een echte rapper met een levensverhaal en geen onzin zoals Lil Wayne met z'n lollipop e.a. Tupac heeft misschien slechte dingen gedaan maar hij heeft genoeg erge dingen meegemaakt en ook veel mensen geholpen. Dus ga niet wat roepen van hij is een grote crimineel blabla, als je niet eens iets van deze vent afweet

Een geweldige rapper is hij sowieso, maar de hele thug life filosofie kun je toch alleen maar bespottelijk noemen?


avatar van decicco

decicco

  • 2856 berichten
  • 1143 stemmen

Dat vind jij misschien, maar vele andere mensen niet. Heb jij na Tupac zijn dood een rapper zoiets zien doen? Met dat thug life etc. Bijna alle rappers proberen hem te immiteren. Het geen wat mij mateloos irriteert zoals ik in mijn vorig bericht al aangaf, is dat veelste veel van die wannabee's zig als rappers prijzen. Dat is pas bespottelijk vind ik . Die stoere jongens proberen alleen maar branie te maken. Tupac was niet zo'n gozer die alleen maar aan het opscheppen was of het alleen maar over money,bitches and ho's had.Hij probeerde toch altijd zijn verhaal op tafel te brengen, en oké in een aantal videoclips of raps zie of hoor je hem daar wel het een en ander over zeggen maarja dat doet iedere rapper. Ik weet niet of je een aantal Nederlandse rappers kent maar bijv. Ali B,Yes-R etc. dat vind ik echt een schande voor de rap-scene.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6351 berichten
  • 4615 stemmen

Ja inderdaad, de nieuwe generatie rappers is in het algemeen een pak erger en Tupac schreef vaak sterke teksten over interessante thema's (zeker geen gratuite stoerdoenerij).

Maar dat neemt niet weg dat zijn levensvisie op zich belachelijk is. De gebruiker kinjutsu verwoord hier een paar berichten terug op een goede manier wat er mis mee is.


avatar van decicco

decicco

  • 2856 berichten
  • 1143 stemmen

Ja klopt, maarja iedereen heeft toch zo zijn eigen mening.

Misschien even een leuk weetje. Tupac was voordat hij ging rappen helemaal niet zo'n zielig straatventje hij was balletdanser en deed aan toneel .


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3281 stemmen

Ik weet niet of je een aantal Nederlandse rappers kent maar bijv. Ali B,Yes-R etc. dat vind ik echt een schande voor de rap-scene.

Die hoor ik anders nooit het thug leven promoten. De huidige Nederlandse rappers (commercieel en niet commercieel) zijn juist heel erg maatschappijbewust en rappen amper over ho's en aanverwante thema's. Een groot verschil met de Amerikaanse scene.

Wat niet wegneemt dat Ali B en Yes-R niet kunnen rappen.


avatar van decicco

decicco

  • 2856 berichten
  • 1143 stemmen

Ik heb het er ook niet over dat ze rappen over thug-life of wat dan ook. Het gaat me er alleen al om dat ze zichzelf rappers noemen wat ze absoluut niet zijn.


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3281 stemmen

Dat zijn ze absoluut wel. Ze zuigen alleen.


avatar van decicco

decicco

  • 2856 berichten
  • 1143 stemmen

Ik heb het ook niet over alle nederlandse rappers. Maar zoals Yes-r etc. dat vind ik dan weer net geen rappers want hij heeft me een aantal nummers in zijn archief staan dat kan ik dus echt niet verstaan onder het genre: rap/hip-hop. Maar enfin, iedereen zijn eigen mening.


avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8850 stemmen

Vind het vooral bespottelijk dat uitgerekend Tupac altijd om zijn zogenaamde serieuze en intelligente teksten of doordachte lyrics wordt geprezen. Nooit echt begrepen waarom. Gevalletje van elkaar nalullen volgens mij.


avatar van decicco

decicco

  • 2856 berichten
  • 1143 stemmen

Net zoals bij films zitten achter de meeste van zijn texten een heel verhaal die sommige mensen tot nog toe niet kunnen vatten. Als je de emoties wilt lezen in zijn texten zou ik er een paar doorlezen ik vind ze zelf erg mooi.


avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8850 stemmen

Ik ken genoeg van z'n teksten, maar waarin die verschillende van anderen zie ik niet echt.

Eigenlijk alleen maar vervelend hoe hij zo hypocriet kan doen over God en z'n moeder en even later weer zonodig de crimineel moet uithangen.

Doe dan gewoon zoals Biggie en wees jezelf. maar dat heeft ie helaas nooit gedaan.