Rhyme & Reason (1997)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Peter Spirer
met The Notorious B.I.G., Kurtis Blow en Dr. Dre

Peter Spirer onderzoekt de geschiedenis van de hiphop cultuur en de rol die het speelt als culturele stem van de straat. Hij stelt betrokkenen de vraag hoe deze muziek zo populair heeft kunnen worden en wat zij denken van de controversiele reputatie die hiphop vaak heeft.

avatar van DBTim
Goede hiphop docu die alle kanten van hiphop belicht. Uiteraard het rappen als voornaamste onderwerp. Over het ontstaan ervan, over het ontstaan van gangsta-rap, de muziekindustrie zelf. Vertelt door allerlei hiphopartiesten. Bijna iedereen van die tijd heeft meegewerkt aan, en zit in, deze docu. Noem maar iemand op van die tijd, en hij zit erin. Toffe docu!

avatar van centurion81
Destijds zal het heel informatief zijn geweest...Zelf was ik 16 in 1997 en heb vooral genoten van deze geweldige trip down memory lane Fantastisch om deze helden aan het woord te zien, lekkere montage, lekkere muziek.....Enige negatieve is wellicht dat het vooral een soort van cultuurimpressie is zonder dat er echt lijn in zit...Als je 'm wilt zien, hij staat op Netflix NL!