• 8.229.151 stemmen

Tupac Shakur: Thug Angel (2002)

Documentaire | 92 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: Tupac Shakur: Thug Angel - The Life of an Outlaw

Geregisseerd door: Peter Spirer

Met onder meer: Tupac Shakur, The Notorious B.I.G. en Snoop Dogg

Over Tupac Shakur: Thug Angel

Een documentaire over het leven van raplegende Tupac Shakur (2Pac). Gevuld met interviews in zijn jongere jaren en archiefmateriaal, Thug Angel toont de verschillende kanten van de man in zijn eigen woorden.

image

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf

avatar van decicco

decicco

Ja kijk iedereen heeft zo zijn eigen mening over de rapper Tupac. De een ziet hem als gangster-rapper en crimineel. En de anderen zien hem als een held en een fenomeen. Als je je er meer in gaat verdiepen en meer gaat lezen over tupac zul je zien dat het helemaal nog niet zo'n slecht persoon was.

avatar van yeyo

yeyo

Het is volgens mij helemaal niet zijn crimineel kantje wat Kos zo stoort, maar eerder 2pac's contradictorische houding :langs de ene kant zat hij voortdurend te preken over spiritualiteit en wat er mis was met de maatschappij, maar langs de andere kant omarmde hij openlijk het straatleven en de criminele levensstijl (ook al was hij niet eens afkomstig uit een heel slecht milieu).

avatar van decicco

decicco

Ja oké ik kan het begrijpen dat sommige mensen zich ergeren aan het wispelturige gedrag van Tupac. En inderdaad uit zo'n slecht gezin kwam hij helemaal niet buiten dat zijn moeder de leidster van de Black Panters was. Maar toch heeft hij veel meegemaakt.

Enigszins aardige maar weer veel te ophemelende docu over Tupac. Blijft vreemd hoe ze hier nota bene zelf aangeven dat ie helemaal vanuit het niets de gangster wilde uithangen en daar verder vervolgens geen enkel waardeoordeel aan ophangen.

Alleen een heel zwak 'hij had twee kanten' ... jaja..

Hoe iemand die redelijk slim was, redelijk goed kon rappen en ook redelijk sympathieke ideeen had zichzelf zo voor lul kon zetten en door slechte vrienden, dope, drank, wapens en een hoop crimineel geneuzel zijn leven verknalde is vreemd genoeg kennelijk een rolmodel voor de jeugd geworden.

avatar van brymj

brymj

damn kos je bent echt aan het ouwehoeren, verdiep je aub in iets voordat je zulke onzin uitkraamt

avatar van G-hat

G-hat