Breathing Room (2008)

Drama / Thriller

geregisseerd door John Suits en Gabriel Cowan
met Ailsa Marshall, David Higlen en Michael McLafferty

Naakt in een verlaten kamer, met 13 vreemden, komt Tonya (Ailsa Marshall) erachter dat zij de laatste deelneemster is aan een dodelijk spel. Vastgehouden door dodelijke halsbanden, moeten de spelers hints en tools verzamelen om erachter te komen waarom ze aan het spel mee doen, en belangrijker, hoe ze hier uit kunnen komen. Als de avondklok ingaat en de lichten doven worden ze één voor één geëlimineerd. Met ieder nieuw lijk, wordt een nieuwe hint gegeven, zodat ze er langzaam achter komen dat één van de aanwezigen de moordenaar is. Maar de vraag is .... wie?

avatar van BlueJudaskiss
Beter goed gejat dan slecht bedacht. Een erg spannende film. Een flink aantal plotgaten, maar een grappige ontknoping en uitstekend camerawerk. 3,5*

redelijk niet slecht , acteerwerk is goed en indd goed camerawerk .
2.5

avatar van Spartaan1986
Vooral het einde van de film heeft veel weg van Cube 2(die overigens een klasse beter is). Amateuristisch acteer en camera werk vallen je meteen op de eerste 10 minuten. Daarna vallen er een aantal doden maar zie je gewoon niks gebeuren. Een Matthew Fox(Lost) look-a like neemt de leiding en er vallen nog meer doden. De climax vond ik dan redelijk verrassend

Ik begrijp niet waarom mensen deze film zo'n laag cijfer geven.. Ik vind het een ontzettend goede film.
Het verhaal lijkt absoluut niet op dat van Saw. En ookal zou dat zo zijn; nou en? Er zijn toch ook zat films gemaakt over poltergeisten om maar een voorbeeld te noemen, dat wil toch ook niet zeggen dat die allemaal ideeen van elkaar gestolen hebben? Wat een onzin.
Iedere keer als het licht uitging, vroeg je je af wie er deze keer dood zou gaan. En het bleef spannend!
Het einde was totaal onverwacht en vooral erg kort, zodat je als kijker na de film nog een tijdje met een 'jezus' gevoel zat. Erg sterk vond ik dat.
Natuurlijk waren er ook minpunten. Het acteerwerk was niet érg briljant en ook de karakters waren een beetje standaard. Een leidinggevende, een opstandige, eentje die niet helemaal lekker bij zijn hoofd is.. Dat zie je zovaak in films.
Maar omdat er (veel) meer positieve als negatieve punten waren, krijgt deze film van mij vier sterren.

Deze film valt onder het genre thriller/drama. Nou een thriller was het niet maar wel een drama om naar te kijken.

Verhaallijn slaat helemaal nergens en bevat tevens veel onduidelijkheden. Nergens wordt het duidelijk waar de film overgaat. Zelfs bij het einde denk je van wat was dat nou waar ik naar heb zitten kijken. Tip: lees de achterkant van de dvdhoes en je hoef gelijk niet meer te kijken om te weten wie ..... Fourteen is the key!! De film heeft wel degelijk iets weg van Saw dat maakt in principe niet uit maar maakt er dan iets goeds van en niet zo slap aftreksel.

De acteerprestaties waren net zo slecht als de film zelf dus dat kan je zelf wel invullen.

Ik heb de film op dvd bekeken en daar vond ik ook niet veel aan. Beeldkwaliteit is niet echt spetterend te noemen maar dat kan ook de bedoeling geweest zijn van de regisseur. De beelden vond ik flets en niet scherp. het geluid 5.1 is ook niet echt goed er is weinig tot totaal geen verschil tussen de 5.1 en de 2.0 track te horen en dat kan niet de bedoeling zijn geweest neem ik aan.

Voor mij is de film niet meer waard dan 1,5* en misschien is dat zelfs al teveel!

Hallo,
Ik wilde deze film eigenlijk gaan kijken, maar nu ik al deze reacties lees weet ik niet of het het waard is.
Moet ik hem dan maar niet kijken?

maithekke schreef:
Hallo,
Moet ik hem dan maar niet kijken?

Gewoon kijken misschien vind jij hem wel goed.
Ben benieuwd naar je mening.

avatar van mcdaktari
het verhaal klinkt een beetje als SAW. of een beetje... een beetje veel

avatar van SubzeroX
redelijke film met veel vergelijking met house of 9 en saw
maar hij is niet heel slecht

avatar van mcdaktari
Nee inderdaad , hij is niet slecht, en de film heeft mij teminste goed bezig gehouden. Als je begint wil je weten wat er verder gaat gebweuren. En dat hebben ze goed opgebouwd. Hij heeft me totaal niet verveeld. 3*

avatar van chebby
Leuke film, niet fantastisch was wel leuk geacteerd en het was niet voorspelbaar. 3 sterren.

avatar van Pepijn
Het camerawerk is niet verschrikkelijk goed zoals al word gezegd, maar dat was bij mij geen reden om af te haken. Een leuk filmpje voor tussendoor met een opvallend einde, al hadden ze er veel meer uit kunnen halen. 3 sterren.

avatar van aburex
Er zijn al veel filmen gemaakt over dit onderwerp en dit is zeker geen van de betere. Wie hem met Saw vergelijkt is niet goed bij zijn hoofd. Nergens is er spanning, de film is veel te langdradig en de acteurs (?) zijn waarschijnlijk ergens bijeengeraapt op een marktplein. Ik heb de film 2* gegeven voor het misschien verrassend einde alhoewel men nooit te weten komt waarom die mensen daar zitten. Voor andermans plezier of wat?

avatar van ayko7
goedkoop B FILM...

voor maar 25.000 dollar gekost te hebben een zeer geslaagde film!

avatar van Cyberator
Ligt het aan men DVD of is heel de film precies met een 99 euro filmcamera van de aldi gefilmd ???

Een film van 2008 verwacht ik toch iets beeld kwaliteit.

avatar van leandra6
was op zich wel een leuk verhaal.
al gebeurde er eigenlijk niks spannends,
was het al vrij snel duidelijk wie....,
niet heel goed geacteerd

en het einde is voor mij echt een compleet raadsel:s
als iemand me uit kan leggen waarom???

krijgt van mij 2*, het verhaal was wel grappig.

avatar van DonOswaldo
Duidelijk low-budget, maar dat hebben ze mooi verhuld. De film, keek lekker weg en ze hielden de spanning er redelijk in.

De film heeft herkenbare punten uit Cube en uit Saw, maar het heeft noch het 'mind-boggling' van Cube, noch de gruwelijke acties uit Saw.

Het was het einde wat het toch redelijk voor me verpeste. De verwachte onverwachte twist.. (misschien kijk ik gewoon te veel films, en had ik het daardoor al door?)(had verder de dvd-hoes nog niet gezien, dat maakt het al helemaal voorspelbaar ) Maar dat ze dan zo'n twist laten zien zonder het motief, terwijl ze eerder in de film nog ernaar verwijzen, irriteert mij echt.

Opzicht nog wel een leuk filmpje voor een dagje op de bank, indien je ertegen kan als je dus aan het einde.. in het duister aan het tasten bent over het waarom..

avatar van TimZor
Ik heb hem al heeeel lang thuis liggen en moet hem nog steeds eens gaan kijken haha. Mocht het zover zijn horen jullie het wel

Met koningendag gekocht op de rommelmarkt. De voorkant van het hoesje doet veel van de film verwachten in tegenstelling van de achterkant van het hoesje. Een duidelijke low-budget film.

Het jammerlijke is dat er al zoveel films zijn met dit concept. Het heeft allemaal iets van hetzelfde wat het moeilijk maakt zo'n film goed te maken, en dan zal het al helemaal niet lukken met low-budget.

Ook de acteurs kwamen me niet bekend voor en verder niet heel goed over. En over de camera beelden valt al helemaal niet te spreken, en ook het plot slaat helemaal nergens op. Kortom, een slechte film naar mijn mening

avatar van Shinobi
Wat een wannabe Saw film zeg, totaal ongeïnspireerd en saai.

Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken, 0, 5 sterren.

Blijf zo ver mogelijk van deze film weg, totaal niet de moeite waard.

avatar van Navarro
Opzich best een leuk filmpje om voor een keer te zien.
Hier en daar was er een beetje spanning, maar jammer genoeg niet vaak.
De acteurs vond ik redelijk tot slecht spelen en er zaten een aantal erg irritante personages in.
Het zou wat leuker geweest zijn als er wat diepte in het verhaal zou zitten. Het eind was ook stom, maar aan de andere kant ook best verrassend.
Leuk om voor een keertje gezien te hebben.

1 uur, 29minuten en 15 seconden van mijn leven die ik verspeeld heb op dit waardeloze prul.

Echt ontzettend jammer. Als ze ook maar 5 minuten langer over het verhaal nagedacht hadden dan was dit nog echt wel een aardige film geweest ook wel, maar helaas, de film heeft geen verhaal.

Enige reden waarom ik toch nog een .5* geef is dat dat het laagste is wat je kan geven en vanwege Ailsa Marshall. Blijft toch wel een lekker ding

Ik vreesde er serieus voor toen ik dit hier allemaal las, maar vond hem eigenlijk best meevallen: natuurlijk zijn de personages zo cliché als wat en je weet ongeveer wel wat je aan het einde min of meer mag verwachten, maar toch betrapte ik mezelf erop dat ik meeredeneerde en probeerde uit te pluizen wie de moordenaar zou kunnen geweest zijn (en ik had het juist, wonder boven wonder ).

Natuurlijk is het ook niet erg origineel: je hebt uiteraard Saw, maar het einde (dat er nog vele andere kamers met hetzelfde scenario zijn) komt ook quasi rechtstreeks uit "House of 9". Maar ik vond deze wel beter, omdat de spanning er goed inbleef, en het concept van licht uit = een nieuw sterfgeval vond ik nog best goed gevonden.

avatar van TimZor
Saw invloeden vondt ik nog wel mee vallen omdat iedereen daar nog een kans krijgt om er uit te komen. hier was al duidelijk dat er maar een blijft leven en waren geen spelletjes of puzzels om je een kans te geven Het deed mij vooral erg veel denken aan House of 9 en The Killing Room. Acteerwerk was slap, en zaten hele stomme fouten tussen Het losse kruit van de kogel;s in het doosje (had nog een bergje ook) was veeeeeeel meer dan de twintigtal kogels die in het doosje zaten. om er even een van de vele te noemen.

Mijn waardering komt vooral nog door het einde !

avatar van jippie2010
Dit is precies mijn genre films, daarom viel hij ook zo tegen.
Duidelijk een B-film, kwam op geen enkel moment verder dan dat.
Matig acteerwerk, vervelend camerawerk, onorgineel verhaal,
en het eind was wel verrassend, maar aan de andere kant verwacht je
ook zo'n soort eind. Het kon me niet boeien, had het allemaal al eerder gezien en beter.
1.5

avatar van Sabotch
Ben toch ondaks al deze reacties benieuwd naar de film. Ben zelf enorme fan van
Saw Reeks (voornamelijk Saw 1), Hostel, House Of 9, maar als je vraagt wat de beste horror film is, dan is dit zonder twijfel Orphan!! Maar goed... aangezienik wel hou van het genre van opgesloten zitten in een kamer en zoek zelf maar uit hoe het verder moet...
ga ik deze toch kijken...Verwachtingen zijn laag, maar goed, het kan dan alleen maar positief antwoorden !!! Graag van jullie is een mening wat jullie de beste Horror vinden. Aanrader is ook the collector !! Man dat zijn goede horrors !!!! Die score van 0.5 weet ik niet hoe dat komt, maar na ik de film bekeken heb, pas ik deze aan

avatar van Sabotch
TimZor schreef:

Waar heb je deze kunnen kopen? (met ND ondertiteling?)

Gr
Sabotch

avatar van Kr!kke
Niet meteen een topper, maar zeker ook geen draak van een film. Het uitgangspunt is wel leuk, maar de uitwerking had naar mijn mening nog beter kunnen zijn. Vooral het feit dat het redelijk voorspelbaar was, vond ik wat jammer. Daarnaast had ik ook graag een woordje uitleg gekregen over de organisatie die verantwoordelijk was voor de hele situatie... Nu leek het alsof de makers zelf niet goed wisten wat nu het doel was van die organisatie.

avatar van SPT
SPT
Saaie low-budget film. Ik reken mijzelf zeker tot de liefhebbers van het genre, maar hij wist me weinig te bekoren.

avatar van john mcclane 2
Als dit was uitgegeven als hobby film bij een stel eerste jaars film academie die wat mochten experimenteren dan kan het er mee door.
Maar met een camera van 200 dollar ( gok ik ) Een pruts film als deze in mekaar flansen .
En het dan nog uitgeven ook!
Ziet er niet uit. Acteer werk van niks .

avatar van Phantasm
Geef deze geen cijfer, allemaal met de cam gefilmd, dan ben ik er klaar mee, om hoofdpijn van te krijgen.