Pane e Cioccolata (1973)

Alternatieve titel: Bread and Chocolate

Italië

geregisseerd door Franco Brusati
met Nino Manfredi, Johnny Dorelli en Anna Karina

Nino Garofalo trekt van Sicilië naar Zwitserland, in de hoop daar een beter leven te zullen vinden. Hij vindt een baan als ober, maar is daar niet erg goed in. Door armoede moet hij in een getto leven, maar hij geeft niet op.

avatar van Mac Hammer Fan
Ik herinner mij dat we die film bijna dertig jaar geleden in onze filmclub draaiden en dat er nooit zoveel gelachen werd als toen. De zaal zat stampvol en er was heel veel ambiance. Eén van de beste Italiaanse komedies die ik ooit heb gezien. Met Nino Manfredi in een glansrol.

avatar van Darbie
Ik heb de film zonet thuis gezien; veel gelachen en 'n hoop plezier mee gehad !!