Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight (2008)

Alternatieve titel: A Dungeons & Dragons Adventure Tale

Animatie / Fantasy

geregisseerd door Will Meugniot
met de stemmen van Michael Rosenbaum, Kiefer Sutherland en Lucy Lawless

Na een vijfjarige zoektocht naar het bestaan van echte goden, vinden zes vrienden het bewijs in een barbaarse vrouw met een magische blauwe kristalstaf. Niet lang daarna moeten ze het opnemen tegen een drakenleger, die hun thuisland wil inpalmen.

oud en nieuw door elkaar, mooi gedaan

Deze film heb ik twee dagen geleden gekeken. Als D&D speler was ik erg benieuwd naar een animatiefilm uit deze D&D-wereld. Ik vond de film echter sterk tegenvallen. Mede door het gebruik van nieuwe 3D technieken en oude tekenfilmtehnieken door elkaar heen. Had het dan bij 1 techniek gelaten. Het verhaal is aardig (zou een scenario geweest kunnen zijn), helaas diepen ze de personages niet lekker uit. Al-met-al geen meerwaarde en ik zal de opvolger dan ook niet gaan kijken

avatar van Banjo
dungeons and dragons keek ik altijd toen het nog op het film kanaal kwam..
nostalgie!

Hmm, ik hoop echt dat dit overeenkomt met het boek!! Zover ik kan lezen wel, ik ga deze ees binnenkort bekijken. Ben erg benieuwd. Hopen dat weis & hickman deze verfilming een toevoeging vinden aan hun boeken (aanrader btw)

avatar van psycholamp
Ik heb gehoord dat de animaties zeer belabberd zijn.

avatar van Lennert
Als Dragonlance/Dungeons & Dragons liefhebber was deze film voor mij natuurlijk essentiele kost. Allereerst moet gezegd worden dat de 3d-animaties van waardeloos niveau waren, iets wat zonde is omdat de 2d-tekenstijl erg mooi was. Jammer dat die animaties dan weer wat houterig verliepen: monden die niet goed bewogen, stramme actie etc.

Petje af voor de acteurs die inspraken, vooral Goldmoon, Raistlin, Flint, Sturm en Tanis klonken prima zoals ik ze me voorstelde. De eerste twee boeken in een film stoppen van 90 minuten pakt echter wat minder uit, helemaal omdat ik (voor zover dat bij cliche fantasy kan) het boek zelf erg sterk en goed uitgewerkt vind. Hopelijk pakken de andere films (mochten ze ooit komen) wat beter uit qua animatie, dan ben ik een gelukkig man.