The Last Days of Frankie the Fly (1996)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Peter Markle
met Dennis Hopper, Michael Madsen en Daryl Hannah

Frankie the Fly (Dennis Hopper) knapt kleinere klussen op voor zijn maffiabazen Sal (Michael Madsen)en Vic. Dan leert hij Margaret (Daryll Hannah) kennen. Zij is een pornoactrice en heeft een grote wens: een grote filmster worden. Frankie wordt verliefd op haar en probeert haar koste wat kost tegen de verderfelijke invloed van Sal en Vic te houden. Hijzelf wil nog een klus voor zijn bazen klaren om vervolgens naar Los Angeles te gaan om daar als scriptschrijver een toekomst te vinden, met Margaret aan zijn zijde natuurlijk.

avatar van jay73
Mooie cast, ik was hoopvol gestemd over deze film (die a la Reservoir Dogs/Pulp Fiction zou zijn), maar het bleek een niemendalletje. Goed geprobeerd zou ik willen zeggen, maar zelfs dat niet echt: 2,5 *

Ik dacht ook een betere film te zien te krijgen dan het uiteindelijke resultaat. Vond er niet veel aan.

Ondanks een rits grote namen stelt het inderdaad allemaal niet te veel voor. Hoewel er grotere crap bestaat.

avatar van Mescaline
Standaard film leuk om een keer gezien te hebben.
Al ben ikwel van mening dat acteurs net als:micheal madsen en kiefer sutherland beter kunnen dan dit.
Goed voor een voldoende leuk als je je verveeld.

avatar van 606
had een goede film kunnen zijn met deze cast

maar had meer verwacht.

3 sterren

avatar van OlafS
Waardeloze film, gelukkig viel er nog wat te beleven aan Daryl Hannah

1,5 sterren

Ondanks een redelijke cast is het een hele matige film geworden. Verhaal sloeg helemaal nergens. Volgens mij moest het een soort maffiafilm voorstellen met een beetje humor en dat is beide niet gelukt. Dus dom verhaal en stom van de acteurs om met zo'n film mee te doen. Beelden van de film waren redelijk en de soundtrack op dvd (2.0) was ook vrij magertjes. Kortom voor mij is de film zeker niet meer waard dan 1,5*.

Met een cast als deze mag je je als regisseur gelukkig rekenen. Op papier heb je goud in handen, mits je er daadwerkelijk iets fatsoenlijks mee doet natuurlijk. Helaas faalt de film dan ook zo goed als overal. Lelijk gedraaid, matig geschreven en vooral de cast lijkt stuurloos.

Jammer. Ik zou het wel weten met zo'n cast...

avatar van akira124
Zo blijkt dat met een goede cast niet altijd een film gelijk goed is.
2** voor deze wat saaie tv film

Dick2008
Gangsterfilms niet mijn ding, maar omdat er bij IMDb staat komedie/misdaad/drama heb ik toch maar een poging gewaagd. Ik heb hem vooral uit komisch oogpunt bekeken en daardoor is het nog een heel aardige film om te zien. Het ziet er wel uit als een lowbudget-film, aanvankelijk begint hij leuk, zakt in het midden wat in, maar wordt richting eind toch wel weer beter en het einde is ook passend.

Hoewel het volgens mij toch meer een tragi-komedie is, zitten er een aantal grappige momenten in. De scène waarin zijn auto wordt weggeparkeerd is toch een heel leuke. Dennis Hopper is al behoorlijk op leeftijd voor een film als deze, maar hij doet het best goed en Daryl Hannah doet het ook best aardig. 4.0