ad
  • 8.184.179 stemmen

Het Wapen van Geldrop (2008)

Roadmovie | 88 minuten

Genre: Roadmovie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Thijs Römer

Met onder meer: Katja Schuurman, Tara Elders en Thijs Römer

IMDb beoordeling: 3,5 (115)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 2 oktober 2008

Over Het Wapen van Geldrop

De film gaat over drie mensen die psychisch niet helemaal in orde zijn; een suïcidale twintiger (Tara Elders), een huismoeder die een klap van de molen heeft gehad (Katja Schuurman) en een ontsnapte tbs'er (Thijs Römer). Door een samenloop van omstandigheden belanden deze drie mensen samen in een auto. Wat volgt is een odyssee door Nederland, op weg naar een realistisch doel: Geldrop, het Brabantse dorp met drie harten in het gemeentewapen, de lotsbestemming van het trio. Daar denken zij verlossing en bevrijding te vinden.

avatar van Zonnedaeler

Zonnedaeler

Puur gekeken omdat de kermis scenes in mijn woonplaats opgenomen waren, maar wat was deze film bagger....

avatar van aspro

aspro

Zonnedaeler schreef:

ben het er geheel mee eens dat geld hadden ze beter aan een goed doel kunnen schenken

avatar van Fryce

Fryce

• 1908 stemmen

Redelijke film, beetje saai en soms wat te langzaam, maar af en toe grappig en orrigineel.

avatar van Robi

Robi

Surrealistische film over drie mensen die alle drie gezocht worden en die elkaar op wonderbaarlijke manier weten te vinden. Met zijn drieën gaan ze op reis naar Geldrop.

Het is een heel absurd gegeven, waar op zich best een leuke film uit had kunnen ontstaan.

Maar het is helaas allemaal heel erg afstandelijk gefilmd, waardoor je als kijker helemaal niets krijgt met de drie hoofdpersonen en waardoor de film ook absoluut niet boeiend is.

avatar van Robi

Robi

trebremmit schreef:

Ik zie trouwens dat er een stuk of vier stemmers zijn die een vijf hebben gegeven en daarna nooit meer op de site zijn geweest, zullen thijs romer en zijn vrienden wel geweest zijn.

Heel scherp gezien ! Dat is inderdaad erg opmerkelijk stemgedrag van die 4 mensen. 1 van die 4 zou inderdaad Katja S. kunnen zijn als ik naar het e-mailadres kijk.

avatar van Dick2008

Dick2008

Rare film, die nog best redelijk begint, met die verkoper bij het tankstation en op de kermis. Maar altijd die extreme toestanden opzoeken in films. Al probeert Katja er nog wat van te maken. 2.0

avatar van soom

soom

Lieve Tara,

Ik zou heel graag jouw Michiel (of die Michiel van jou) aan zijn baard willen terugtrekken naar hier. Want ooooohh. Wat is het zonde dat jij, naar alle waarschijnlijkheid, nooit meer een film gaat maken. Jep. Ik begon dit te kijken, en dacht een minderwaardige film te zullen bekijken. Ik weet niet waar mijn vooroordeel vandaan komt. Wellicht dat ik Thijs niet zo leuk vind in de meeste gevallen. Maar hij was hier wel steengoed. De sfeer. De omgeving. En jij. Ik houd van de manier waarop je de hele scene naar je hand weet te zetten. Je kalme uitbundigheid strekt of strekken tot eer. Ik houd van de manier waarop je speelt. Zoekend door Videoland dit keer, op jouw naam als trefwoord, kwam dit onverschrokken pareltje tevoorschijn. Jouw charme bepaalt voor mij deze hele film. Thijs en Katja kruipen wat mij betreft tot iets grotere ruimte. Dankzij jou. Je hebt het allergrootste offer gebracht, dat er vermoedelijk maar te brengen is voor een persoon. Maar oh Tara. Als ik kon, zou ik je zo graag willen vragen of je niet ook weer kan gaan spelen. Ergens moet er toch iets in je jeuken?

Hoe dan ook. Je bent klasse. Een verloren zaak, maar toch. Je expressie is me altijd bijgebleven.

Take care....