La Stanza del Vescovo (1977)

Alternatieve titels: The Bishop's Bedroom | La Chambre de l'Evèque | The Bishop's Room

Italië / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Dino Risi
met Ornella Muti, Ugo Tognazzi en Patrick Dewaere

Een jonge schipper op het Lago Maggiore wordt gastvrij opgenomen door een oorlogsveteraan. Deze laatste probeert achter zijn opschepperij over heldendaden, een treurig huwelijksleven en een ander geheim te verbergen, waarbij zijn mooie schoonzuster ook een geheimzinnige rol speelt. De dood van de echtgenote alsmede de erfeniskwesties roepen nog meer vragen op bij de jonge schipper en langzaam raakt hij verstrikt in deze zaak. Van een nieuwsgierige getuige wordt hij echter al snel een onwetende medeplichtige.