The Clay Pigeon (1949)

Film noir / Drama

geregisseerd door Richard Fleischer
met Bill Williams, Barbara Hale en Richard Quine

Jim Fletcher, die uit een coma ontwaakt, stelt vast dat hij veroordeeld is voor verraad tijdens de Tweede Wereldoorlog. Jim zou aan de Japanners informatie over medegevangen in een concentratiekamp hebben doorgegeven. Jim vlucht uit het ziekenhuis om zich vrij te pleiten en neemt de hulp aan van Martha Gregory, de weduwe van één van zijn kameraden, die hij zou hebben verraden. Ook wordt Jim geholpen door Ted Niles, die het concentratiekamp heeft overleefd. Het trio komt dichter bij het antwoord: een ex-kampbewaker, een misdaadsyndicaat en een bedrag van $ 10.000.000 komen in beeld.