• 8.227.360 stemmen

My Own Man (2014)

Documentaire | 82 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: David Sampliner

IMDb beoordeling: 6,4 (422)

• Netflix Bekijk via Netflix

Over My Own Man

David is veertig en gaat vader worden. Hij wil daarom de band met zijn eigen vader verstevigen en de idealen omtrent mannelijkheid - die hij al zijn hele leven verwerpt - proberen na te streven. Zich bewust dat hij zijn zoon moet opvoeden als een man, maakt hij allerlei avonturen mee (stoere en niet zulke stoere); van het oefenen van de stem, tot mannengroepen, op herten jagen en uiteindelijk een hernieuwde band met zijn eigen vader.

image

Onderhond

Njah.

Ik heb een broertje dood aan het moderne feministische gezeur, maar als er één ding erger is dan zijn het wel die jankerige venten die met een identiteitscrisis zitten omdat ze de druk van de maatschappij (hah) niet meer aankunnen. Helemaal in de war, ocharme.

Sampliner is er zo eentje. Oké, zijn geteste testosteronwaarden zitten op het laagst aanvaardbare (gezonde) niveau, maar wees gewoon jezelf. Dat kan Sampliner echter niet, hij wil een "echte man" worden en vindt het docu-format wel een leuke optie om dat alles vast te leggen voor het nageslacht.

Dus gaan we erg mannelijke dingen doen, zoals hertenjagen. Of naar een mannen support group. Al snel verdwijnt dat een beetje naar de achtergrond, wanneer Sampliner zich meer en meer op de relatie met z'n vader begint te richten.

Waar het uiteindelijk over gaat? Het gaat over Sampliner. Ongelofelijke bullshit zonder enige meerwaarde. 90 minuten naar zo'n janker zitten kijken die een docu over zichzelf gemaakt heeft, laat mij recensie vooral een waarschuwing zijn.