La Salamandre (1971)

Alternatieve titel: The Salamander

Zwitserland

geregisseerd door Alain Tanner
met Bulle Ogier, Jean-Luc Bideau en Jacques Denis

Een krantenbericht over een proces waarbij een jonge arbeidster is beschuldigd van een moordpoging op haar oom en wegens gebrek aan bewijs is vrijgesproken, brengt journalisten op het idee voor een filmscenario. Ze zoeken contact met het meisje om achter haar geheim te komen. Ze verzet zich tegen ieder verdergaand contact en integratie met haar omgeving.

avatar van Mochizuki Rokuro
Op de website van Natlab / Plaza Futura is nog niks te vinden, maar La Salamadre draait zaterdag 18 januari om 17.15u in het kader van "18+ Politiek, Erotiek, Film! Veertig Jaar Vrije Circuit" in Natlab in Eindhoven. Lijkt me een buitenkansje - moeilijk te vinden film.