Caddie (1976)

Australië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Donald Crombie
met Helen Morse, Takis Emmanuel en Jack Thompson

In het Sydney van 1925 krijgt Caddie een baan als dienster, nadat zij haar ontrouwe echtgenoot in de steek liet. Zij heeft echter geen werk en moet twee kinderen te eten geven. De arbeidsvoorwaarden zijn verschrikkelijk, maar zij leert het vak met de hulp van de barmeid Josie. Een korte affaire met Ted, een bookmaker, loopt slecht af, maar later wordt zij verliefd op een charmante en verfijnde Griekse immigrant, die echter ook nog steeds getrouwd is. Als de Grote Depressie toeslaat wordt hij teruggeroepen naar Griekenland met de belofte om spoedig terug te keren. En opnieuw is Caddie alleen.