ad
  • 8.080.336 stemmen

Al Primo Soffio di Vento (2002)

Romantiek | 85 minuten

Genre: Romantiek

Alternatieve titel: At the First Breath of Wind

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Franco Piavoli

Met onder meer: Primo Gaburri, Mariella Fabbris en Ida Carnevali

IMDb beoordeling: 7,3 (258)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Oorspronkelijke titel: Al primo soffio di vento

Releasedatum: 25 september 2003

Over Al Primo Soffio di Vento

Een dag in het leven van de bewoners van een boerderij. Terwijl de rijke familie elk hun eigen weg gaat in het leven, zoekend naar kennis, rust, liefde of vertier, doen ingehuurde arbeiders het zware werk op het land. Waar ligt het ware geluk?

imageimage

avatar van Malick

Malick

Experimenteel. Betoverend. Narratiefloos. Mysterieus. Atmosferisch. Contemplatief. Magisch. Abstract. Obscuur. Woordeloos. Oftewel heel bijzonder!

Every seven years or so, a new Franco Piavoli film appears which strongly divides auds between admiration (the few) and sleep (the many). No exception is "At the First Breath of Wind," a wordless, non-narrative evocation of a bucolic summer's day on a country estate in Lombardy, which in many ways is the director's most successful work yet. His melancholy artist's eye paints a lovely fantasy world with the brushstrokes of culture, myth and learning. Predictably, film's stately rhythm and refusal to approach anything resembling a story will relegate it to late night pubcaster slots and brief runs at the artiest cinemas in town.

Recensie: Variety

avatar van beavis

beavis

Ik Doe Moeilijk

Waar heb je dit gezien dan? En vooral, waar kan ik het zien?

avatar van Malick

Malick

Is in Italië uitgegeven op DVD (1 of 2) en heeft Engelse ondertiteling.

Ik Doe Moeilijk

Ja, dit is er wel een voor de toplijst

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Het leven is soms oneerlijk of onbegrijpelijk: Dit vond ik dan met afstand de beste van 'de' drie Piavoli films en die heeft dan weer het laagste gemiddelde...

3.75* - 3.25* - 4.25* komt dichter bij mijn waardering dan de 4.0* - 3.5* - 4.0* die ik nu gegeven heb

Ik Doe Moeilijk

De repetitieve en melancholieke echo van Satie's fluistering spookt door de vertrekken van het landhuis.

Een zucht wind bolt strelend de fluweelzachte gordijnen gracieus op.

Silhouetten tekenen zich af tegen het binnenvallende, schilderachtig warme zonlicht.

Mensen staren door het venster, smachtend naar het buiten van een nimmer terug te halen Rousseau-esque verleden.

Ze zijn te moede, verstard in hun isolement; hun eenzame eiland van zomerse rêverieën.

avatar van Prinz

Prinz

Nooit gedacht met tranen in mijn ogen naar spermacellen te kijken.