Tin Man (2007)

Fantasy / Avontuur
270 minuten / 180 minuten (dvd) (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Nick Willing
met Zooey Deschanel, Alan Cumming en Neal McDonough

De volwassen serveerster DG komt in de Outer Zone (OZ) terecht en daar moet ze het opnemen tegen de gemene koningin Azkadellia. Ze krijgt hulp van Glitch, Cain en Raw.

avatar van rep_robert
Uiteindelijk lichtelijk teleurstellend omdat ik de 180 minuten versie van Bridge heb gekeken. Daardoor merkte ik vooral in het tweede gedeelte van de "film" dat er veel uit geknipt was en dat er opeens geen tijd meer werd genomen voor het verhaallijn. Na een lange opbouw wordt alles opeens flink afgeraffeld. Vraag is dan natuurlijk hoe ze in godsnaam met zo'n dvd versie op de proppen durven te komen.
Verder is het allemaal wel leuk en aardig, maar heeft het nergens echt de magie die bijvoorbeeld een vergelijkbare serie als the 10th Kingdom wel heel erg had. Daarvoor zat ik er gewoon niet genoeg in.

avatar van Metalfist
Waarom niet de 270 minuten versie kopen? Die is voor nog geen 3 euro in de Boekenvoordeel te vinden

avatar van rep_robert
Daar wist ik dus niks van af toen ik hem erin had gedaan. Ik heb weinig research kunnen doen door mijn kapotte pc. Pas tijdens het kijken van het tweede gedeelte kreeg ik het gevoel dat er gedeeltes ontbraken en het nachecken online klopte. Jammer, want je gaat er automatisch eigenlijk wel van uit dat alles hoort te kloppen.

avatar van Metalfist
Kan ik perfect begrijpen, ik heb de lange versie ook gewoon ineens gekocht zonder nadenken maar ik had dus het geluk dat ik de juiste versie had. Probeer anders je 'verknipte' versie te verkopen op Marktplaats of E-Bay want de langere versie is het wel waard imho.

avatar van rep_robert
Kost de film ook wel een sterretje hoor. Voorbeeldje:
Dan loopt Deschanel die kerker binnen om die smaragd te halen, staat er een meisje klaar om dat ding te geven in die droomwereld en vervolgens loopt Deschanel er zo weer uit met dat ding. Wel erg suf en lame en je merkt overduidelijk dat alleen al in deze scene veel is geknipt. Zal binnenkort wel even een tripje naar de Boekenvoordeel maken.

avatar van alexspyforever
Ik ben een liefhebber van het klassieke Oz-verhaal. Toch kon ik deze herwerking in de vorm van een miniserie wel waarderen. Uiteindelijk zien we alle karakters uit het klassieke verhaal in een of andere gedaante de revue passeren. Zoeey Deschanel als Dorothy (DG vind ik toch maar een lelijke naam) was geen slechte keuze maar ik kon me niet van de gedachte ontdoen dat ik haar leuker had gevonden in een klassieker Dorothy outfit ipv met zo een jasje en jeans broek. Haar zuster Azkadellia vond ik dan toch veel interessanter. Het beste vond ik eigenlijk de flash back scènes van de zusjes toen ze nog klein waren hier zit eigenlijk het meest boeiende verhaal in.

avatar van FlorisV
Wow...dus er is een versie die maar liefst 90 minuten langer is dan wat ik heb gezien op de DVD? Die ik overigens erg leuk vond. Tijd om weer naar Oz terug te gaan dan, binnenkort. Return to Oz blijft wel mijn favoriet.

Overigens heeft sci fi channel 2 jaar later dezelfde aanpak, met redelijk succes, gehanteerd met het iets mindere Alice (2009) - MovieMeter.nl

avatar van FlorisV
gizzy schreef:

Dit zijn geen films voor kinderen, vindt zelf al dat er rare hoofden in zitten

Er zitten best rare hoofden in Sesamstraat...