Oliver Twist (2007)

Verenigd Koninkrijk
180 minuten (miniserie, 5 delen)

geregisseerd door Coky Giedroyc
met Timothy Spall, William Miller en Tom Hardy

Verfilming van het gelijknamige boek van Charles Dickens. Oliver Twist (William Miller) is een weesjongen die op een dag een zakkenroller ontmoet. De laatste leert een groep jonge volgelingen van hem hoe ze het handigst kunnen stelen. Oliver Twist wil graag in deze groep opgenomen worden, maar de diefstallen lopen al snel uit de hand, waardoor een klopjacht op de groep dieven ontstaat.

avatar van veertjebrug
vond het een mooie film (als liefhebber van het historyse gerne ) .
is die 180 minuten zeker waard.

avatar van jumpstylemovie
Deze is vaak op tv zeg , allemaal herhaling , hebben ze niks beters te doen

Dit is geen herhailng maar een remake met uitstekende acteurs kan niet wachten op de ned subs.

avatar van Lucasje0
Oliver Twist (2007)
Oliver! (1968)
Oliver's Story (1978)

Zeer originele film

Je mist er nog een paar , maar wat is hier mis mee?
Zolang er mensen bestaan en mensen die kerst vieren zal er van dit soort films remakes worden gemaakt.

Oliver Twist (2005)

Titles (Exact Matches) (Displaying 23 Results) 1. Oliver Twist (1948)
2. "Oliver Twist" (2007) (mini) (TV mini-series)

Oliver Twist (1997) (TV)

"Oliver Twist" (1999) (mini) (TV mini-series)

Oliver Twist (1982/I) (TV)

Oliver Twist (1922)

"Oliver Twist" (1985) (mini) (TV mini-series)

Oliver Twist (1933)

Oliver Twist (1974)

10.
Oliver Twist (1982/II) (TV)
11. Oliver Twist (1909)
12. Oliver Twist (1912/I)
13. Oliver Twist (1916)
14. Oliver Twist (1981) (TV)
15. Enfance d'Oliver Twist, L' (1910)
aka "Oliver Twist" - France
16. "Nouvelles aventures d'Oliver Twist, Les" (1997) (TV series)
aka "Oliver Twist" - USA (promotional title)
aka "Saban's Adventures of Oliver Twist" - USA (long title)
17. Oliver Twist (1912/II)
18. Oliver Twist (1920)
19. "Oliver Twist" (1955) (TV series)
20. "Oliver Twist" (1960) (TV series)

21.
"Oliver Twist" (1962) (mini) (TV mini-series)
22. Oliver Twist (1962) (TV)
23. Twist Olivér (1919)
aka "Oliver Twist" - (English title) (informal literal title)

Oliver's Story (1978)
Bovenstaande film heeft niets met Oliver Twist te maken maar is het vervolg op Love Story (beide dus met Ryan O'Neal).

Deze versie van Oliver Twist vind ik nog het dichtst bij het boek van Dickens blijven (behalve de kerstboodschap op het eind!). Frappant waren bepaalde achtergrondsituaties hier (tijdens de achtervolging van Oliver bij het "stelen" van de portefeuille) die verdacht veel leken op de musicalversie "Oliver!" bij het zingen van "Consider yourself" (de natte was, de markt etc.)

avatar van Mads Smikkelsen
Mooie film, lekker lang maar verveelde niet (ik denk dat mannen hier niet veel lol aan beleven). Leuk geacteerd met de nodige (Engelse) humor, Oliver zelf mocht wat sterker maar o.k.
Heerlijke film voor de vrijdag/zaterdagavond, 3 uur genieten en relaxen.

avatar van Sportingerke
Heb de serie vorig jaar gezien tijdens de kerstvakantie en ga na vanavond weten of de versie van Polanski beter of slechter is

Als je een boek als Oliver Twist verfilmt - wat niet de eerste keer zou zijn - weet je dat je aan het verhaal op een paar details na niet veel kunt veranderen.
Dat het verhaaltje ook in Polanski's film ongeveer hetzelfde zal zijn, weet ik nu al, maar stoort me helemaal niet.

Vond deze versie goed gebracht en de niet geheel onbekende cast deed zijn werk uitstekend.

avatar van soom
Gewoon weg schitterende productie. Ik houd van Timothy Spall, ik houd van Sophie Okonedo, ik vind Tom Hardy geweldig, William Miller zet een ontroerend goeie Oliver neer, en de hele film ademt zo'n prachtige 18e eeuw sfeer uit, dat ik totaal in vervoering werd gebracht. Ik vond het echt fenomenaal goed. Alles ademde een pracht sfeer uit, ik werd om ver gegooid zover maar enigszins mogelijk is. Misschien maar meer BBC producties zien te kijken. Dit is ongelooflijk prachtwerk.

avatar van mar007
Ik had niet gedacht dat deze serie op mm zou staan en nu zie ik het toevallig
voorbij komen in de updates.
Ik heb deze serie pas gezien zag het liggen bij de blokker en aangeschaft omdat
hardy erin zit als Bill Sikes.
Mwah het is meer voor kinderen natuurlijk deze serie.
Hardy was erg goed, ik kan me zo voorstellen dat kinderen hier echt bang voor hem zijn.

Ik vind de musical Oliver veel leuker.

avatar van Phantasm
Redelijk drama, vind de verschillende speelfilms stukken beter.