Dick Tracy vs. Cueball (1946)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Gordon Douglas
met Morgan Conway, Anne Jeffreys en Lyle Latell

Detective Dick Tracy neemt het op tegen een misdadiger die zo kaal is als een biljartbal en daarom Cueball genoemd wordt. Een diamantenhandelaar wordt vermoord en de diamanten ter waarde van 300.000 dollar gestolen. Cueball heeft informatie van de diamantslijpers.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
vond dit plaatje iets beter dan wat je meestuurde, jammer van de weerspiegeling alelen

okay, no hard feelings.

avatar van stephan73
Meteen maar de tweede Dick Tracy film bekeken.
Wederom is dit een sfeervolle, naar de noir leunende misdaadfilm geworden. En alweer met fantastische personages (Dick Wessel als Cueball en Skelton Knaggs springen eruit).
Het verhaal is iets minder gewelddadig als de eerste Dick Tracy film, maar zeker niet minder spannend. Cueball geniet duidelijk van het wurgen van zijn slachtoffers.

Na deze film was het over voor Morgan Conway als Tracy. Het publiek vond dat de originele Dick Tracy (van de serials) het maar moest overnemen. Binnenkort maar eens kijken hoe hij het ervan afbracht!