The Yellow Birds (2017)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Alexandre Moors
met Alden Ehrenreich, Jennifer Aniston en Jack Huston

John Bartle is een soldaat die uitgezonden wordt naar Irak. Hij probeert twee taken te vervullen. Een is zijn land dienen en de andere is zich aan een belofte houden: Hij heeft namelijk gezworen aan de moeder van een collega-soldaat om haar zoon Murphy te beschermen. Al snel wordt het moeilijk om zijn menselijkheid te behouden en de drang om te overleven tijdens de oorlog groeit met de dag. Als hij terugkomt naar Virginia worstelt hij met zijn herinneringen aan de oorlog.

avatar van J filmrecent
post traumatisch, wat een oorlog doet met jongens, eigenlijk nog kinderen.